خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

وزارت امور خارجه مصر و ترکیه: مذاکرات صریح و در فضای صمیمی بود

وزارت خارجه ترکیه و مصر در بیانیه های جداگانه ای درباره مذاکرات میان دو کشور، آن را صریح و در فضایی صمیمی توصیف کردند.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه مصر با صدور بیانیه ای درباره مذاکرات بین مصر و ترکیه، مذاکرات بین طرفین را صریح و درباره اوضاع کلی در منطقه عربی توصیف کرد.

مذاکرات بین مصر و ترکیه روز گذشته 6 مه 2021 و پس از دو روز به پایان رسید.

در بیانیه وزارت امور خارجه مصر آمده است: مذاکرات صریح و عمیق بود، دو طرف به بررسی مسائل دوجانبه علاوه بر مسائل منطقه ای به خصوص وضعیت لیبی، سوریه و عراق و لزوم تحقق صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه پرداختند.

بنابر آنچه در بیانیه مذکور آمده است، دو طرف به ارزیابی نتیجه این نشست و توافق بر سر گام های آتی اقدام خواهند کرد.

از طرفی دیگر وزارت امور خارجه ترکیه نیز با انتشار اطلاعیه ای درباره مذاکرات مشورتی (مقدماتی) با مصر اعلام کرد: مذاکرات مشورتی بین هیئت‌های ترکیه و مصر در قاهره در فضایی صمیمی و با محتوای جامع برگزار شد.

وزارت امور خارجه ترکیه همچنین تاکید کرده است: طی این مذاکرات علاوه بر روابط دوجانبه مسائل مربوط به منطقه به ویژه تحولات لیبی، سوریه و عراق نیز مورد بحث و گفتگو قرار گرفتند. همچنین بر ضرورت ایجاد صلح و امنیت در مدیترانه شرقی تاکید شد.

در این اطلاعیه درباره روند مذاکرات با مصر نیز آمده است: پس از بررسی نتایج دور نخست نشست مشورتی با مصر درباره اقدامات بعدی تصمیم گیری خواهد شد.

گفتنی است دیدارهای مشورتی هیات‌های دیپلماتیک ترکیه و مصر طی دو روز به ریاست سادات اونال معاون وزیر خارجه ترکیه و حمدی سناد لوزا معاون وزیر خارجه مصر برگزار شد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا