خبر اولسرخط خبرها

سخنگوی ائتلاف بین‌المللی: حمله پهپادی امروز به عین‌الاسد منجر به خسارت‌هایی در آشیانه هواپیماها شد

سخنگوی ائتلاف بین‌المللی به رهبری ایالات متحده امریکا تاکید کرد پهپادی بامداد امروز به پایگاه هوایی عین الاسد حمله کرده و منجر به خسارت‌هایی شده است.

میدل ایست نیوز:سخنگوی ائتلاف بین‌المللی به رهبری ایالات متحده امریکا تاکید کرد پهپادی بامداد امروز به پایگاه هوایی عین الاسد حمله کرد؛ پایگاهی که میزبان نیروهای امریکایی و دیگر کشورهای غربی در عراق است.

سرهنگ وین ماروتو، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی در توئیتی نوشت: تحقیقات در این باره ادامه دارد اما گزارش اولیه نشان می‌دهد که این حمله در ساعت 02:20 به وقت عراق انجام شده و منجر به خسارت‌هایی در آشیانه هواپیماها شده است اما تلفاتی در پی نداشته است.

وی افزود: هر گونه حمله به دولت عراق یا دولت اقلیم کردستان یا ائتلاف بین‌المللی، اقتدار نهادهای عراقی و حاکمیت ملی و حاکمیت قانون را در عراق هدف می‌گیرد.

پیش از این،یک منبع امنیتی مسئول از حمله به پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار با یک پهپاد بمب گذاری شده خبر داده بود.

وی گفت: این پهپاد در نزدیکی یکی از مقرهای ارتش عراق در این پایگاه منفجر شد و هیچ خسارتی جانی یا مادی در پی نداشت.

منبع مذکور بیان کرد که نیروهای درون پایگاه اقدامات شدیدتری را پس از انفجار پهپاد از جمله حضور گسترده امنیتی در مناطق اطراف پایگاه، بستن راه های منتهی به این پایگاه و تقویت واحدهای امنیتی در مناطق بیابانی نزدیک به عین الاسد اتخاذ کردند.

از طرفی دیگر «قطری العبیدی»، از فرماندهان الحشد العشائری در الانبار در این رابطه گفت: عناصر قانون شکن برای حمله به پایگاه های نظامی وزارت دفاع عراق وارد استان الانبار شدند.

وی اشاره کرد که بیش از 90 درصد نیروهای داخل پایگاه از نیروهای ارتش عراق هستند.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا