اقتصادیسرخط خبرها

کاهش قابل توجه صادرات نفتی عراق به امریکا طی هفته گذشته

صادرات نفتی عراق به امریکا طی هفته گذشته به 41 هزار بشکه در روز رسید.

میدل ایست نیوز: اداره اطلاعات انرژی امریکا امروز شنبه از کاهش قابل توجه صادرات نفتی عراق به امریکا به 41 هزار بشکه در روز طی هفته گذشته خبر داد.

در گزارش اداره اطلاعات انرژی امریکا آمده است: امریکا طی هفته گذشته به طور میانگین 4 میلیون و 841 هزار بشکه در روز از 8 کشور نفت وارد کرده است و این در حالیست که واردات نفتی هفته گذشته امریکا با کاهش 887 هزار بشکه ای در روز نسبت به هفته ماقبل مواجه شد.

امریکا طی هفته گذشته به طور میانگین 41 هزار بشکه نفت در روز از عراق وارد کرد و این رقم نشان دهنده کاهش قابل توجه نسبت به هفته ماقبل است چرا که عراق به طور میانگین 270 هزار بشکه در روز نفت صادر کرده بود.

اداره اطلاعات انرژی امریکا اعلام کرد بیشترین میزان واردات نفت طی هفته گذشته به ترتیب از کانادا به طور میانگین 3 میلیون و 232 بشکه در روز، مکزیک 467 هزار بشکه در روز، اکوادور 318 هزار بشکه و کلمبیا 307 هزار بشکه در روز بوده است.

امریکا همچنین به طور میانگین 203 هزار بشکه در روز از روسیه، 178 هزار بشکه از عربستان و 95 هزار بشکه از نیجریه نفت خام وارد کرده است.

امریکا پر مصرف ترین کشور در زمینه نفت است که با مصرف روزانه 19.4 میلیون بشکه که 19.7 درصد از حجم مصرف جهانی را تشکیل می دهد در جایگاه اول از لحاظ حجم مصرف نفت قرار دارد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا