خبر اولسیاسی

تشکیل کمیته‌های فنی برای زمانبندی خروج نیروهای ائتلاف بین المللی از عراق

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق گفت کمیته های فنی برای زمانبندی خروج نیروهای ائتلاف بین المللی از عراق تشکیل شده است.

میدل ایست نیوز: سرلشکر «یحیی رسول»، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق امروز دوشنبه از تشکیل کمیته هایی برای زمانبندی خروج نیروهای ائتلاف بین المللی از عراق خبر داد.

وی با اشاره به انجام عملیات مشترک در مناطق دارای خلأ امنیتی با همکاری مرزبانی اقلیم کردستان، گفت که هماهنگی بین نیروهای دولت فدرال و نیروهای مرزبانی اقلیم برای پرکردن خلأ امنیتی وجود دارد و براساس داده های اطلاعاتی چندین عملیات در این مناطق انجام شده است.

رسول افزود که همکاری برای پیگرد گروه های وابسته به داعش در مناطق دارای خلأ امنیتی ادامه دارد و امید داریم که در آینده این خلأها از بین برود.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق با تاکید بر تشکیل کمیته های فنی برای برگزاری نشست درجهت زمانبندی خروج نیروهای ائتلاف، اشاره کرد که عراق از طریق گفت وگوی راهبردی توانست نیروهای ائتلاف بین المللی را از رزمی به آموزشی تغییر دهد.

وی بیان کرد نیاز به آموزش و تسلیحات و تجهیزات و تبادل داده های اطلاعاتی وجود دارد اما نیازی به نیروهای رزمی ائتلاف بین المللی نیست.

رسول حضور نیروهای غیررزمی خارجی در عراق را در جهت توانمندسازی نیروهای مسلح عراق به نفع این کشور دانست و گفت گفت وگو در این زمینه ادامه دارد و نتایج مثبتی به همراه دارد.

منبع
السومریة نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا