خبر اولسیاسی

فاش شدن اختلاف میان دستگاه های امنیتی اقلیم کردستان با انتشار گزارش «یاهو نیوز» درباره ترور سردار سلیمانی

حزب دموکرات کردستان با تکذیب دست داشتن خود در این حادثه خواستار تحقیق و تفحص درباره محتویات این گزارش شد.

میدل ایست نیوز: روز گذشته پایگاه خبری «یاهونیوز» در مصاحبه با 15 مقام فعلی و سابق آمریکایی جزییات تازه ای از عملیات ایالات متحده برای ترور سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران را منتشر کرد.

به گزارش این سایت خبری، موفقیت سوءقصد به جان قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس، فرماندهان ستاد الحشد الشعبی عراق در سوم ژانویه 2020 در فرودگاه بغداد، به همکاری آمریکا با نیروهای اطلاعاتی اسراییل و اقلیم کردستان عراق بستگی داشته است.

بر این اساس،‌ تک تیراندازان یگان زبده دلتافورس آمریکا و سه پهپاد مسلح به موشک های هلفایر در ترور شهید سلیمانی به کار گرفته شده اند.

هم زمان، بر اساس این گزارش اعضای یگان ضدتروریست اقلیم کردستان عراق که در گزارش از آنها به CTG یاد شده به عملیات نظامیان آمریکایی در فرودگاه بغداد و گردآوری اطلاعات از کشته شدگان این عملیات کمک کرده اند.

به گزارش یاهونیوز، هدایت این هواپیما به سمت توقفگاه و همچنین تخلیه بار همراه آن به وسیله ماموران واحد ضدتروریستی اقلیم کردستان صورت گرفت که با لباس مبدل در فرودگاه حضور داشتند.

یک مامور واحد ضدتروریستی اقلیم کردستان که لباس پلیس بغداد را به تن داشت، پس از حمله به خودروهای منهدم شده نزدیک شد و پس از گرفتن چند عکس، به جمع آوری نمونه دن ان ای کشته شدگان برای شناسایی اقدام کرد.

این مامور پس از انجام این ماموریت، از محل عملیات گریخته است.

دولت آمریکا به این گزارش واکنش نشان نداده است.

این گزارش با واکنش نیروهای واحد ضدتروریستی (CTG) مواجه شد. این گروه با انتشار بیانیه مفصلی در صفحه فیسبوک خود تأکید کرد که  با شهید سلیمانی در یک جبهه دربرابر تروریست‌ها جنگیده و او دوستی صمیمی برای «مام جلال» بوده است.

در بیانیه این واحد تأکید شده که برای پاسخ دادن به هر سؤالی و رفع هرگونه ابهام درباره این موضوع آماده است.

در این بیانیه همچنین به حزب دموکرات کردستان حمله و این حزب به ترویج این‌گونه شایعات متهم شده است.

این واحد که در روند جنگ با تروریست‌های داعش به نیرویی امنیتی با شمار قابل توجهی رزمنده تبدیل شده مستقیما تابع «لاهور شیخ جنکی»، رئیس شورای ریاست اتحادیه میهنی کردستان است.

مدیریت مبارزه با تروریسم (CTD) دستگاه امنیتی دیگری در اقلیم که زیر نظر حزب دموکرات کردستان فعالیت می‌کند نیز با انتشار بیانیه‌ای هرگونه دست داشتن خود در این حادثه را تکذیب کرد.

این مدیریت در بیانیه خود نوشت که در گزارش «یاهو نیوز» از «گروهی موسوم به CTG یاد شده که تابع لاهور شیخ جنکی و برادرانش است و این گروه تابع دستورالعمل‌ها و قوانین اقلیم کردستان نیست و خارج از چارچوب قانون مصوب پارلمان ایالتی درباره تشکیل شورای امنیت اقلیم کردستان عمل می‌کند.

در این بیانیه از دولت ایالتی کردستان خواسته شده که با توجه به مطرح شدن نام گروه CTG و «لاوین آزادی»، سخنگوی لاهور شیخ جنکی، در این گزارش، درباره محتویات آن تحقیق و تفحص کند.

شورای امنیت اقلیم کردستان شورایی متشکل از گروه ها و تشکیلات امنیتی اقلیم است و گروه CTG در آن عضویت ندارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا