خبر اولسرخط خبرها

پیغام رسمی نتانیاهو به واشنگتن: در مسائل بیت المقدس دخالت نکنید

«مئیر بن شبات» در تماس تلفنی با مشاور امنیت ملی امریکا خواستار توقف دخالت واشنگتن در حوادث اخیر بیت‌المقدس شده است.

میدل ایست نیوز: در اولین رویارویی علنی میان اسرائیل و امریکا در پی حوادث خونین در مسجد الاقصی، دولت «بنیامین نتانیاهو» از امریکا خواست که از دخالت در این حوادث خودداری کند.

نشریه رسمی اسرائیل (کان) خبر داد که اسرائیل اعتراض خود را به بیانیه‌های رسمی دولت امریکا که در آنها از تل‌آویو خواسته شده که خانه‌های فلسطینیان در منطقه شیخ جراح را تخلیه نکند و خواستار حفظ آرامش شده به دولت امریکا ابلاغ کرده است.

براساس این گزارش، «مئیر بن شبات»، رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل، در تماس تلفنی با «جیک سولیوان»، مشاور امنیت ملی امریکا، خواستار توقف دخالت واشنگتن در حوادث اخیر بیت‌المقدس شده است.

این گزارش افزوده که بن شبات دخالت کشورهای خارجی در این مسئله را خدمت به «اغتشاشگران» خوانده است.

پیش از این چهار سناتور دموکرات امریکایی، برنی سندرز، الیزابت تیلر، کریس هولن، کریس مورفی، با انتشار بیانیه‌ای خواستار دخالت دولت امریکا برای جلوگیری از اجرای اقدامات اسرائیل در منطقه شیخ جراح شده بودند.

در ادامه ناآرامی‌ها در بیت‌المقدس با حمله گروه بزرگی از نیروهای پلیس اسرائیل به مسجد الاقصی و شلیک گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی صدها نفر از نمازگزاران که در مسجد الاقصی متحصن شده بودند زخمی شدند.

هلال احمر فلسطین ظهر امروز شمار آسیب‌دیدگان از این حمله را 278 نفر اعلام کرد.

ناآرامی‌های امروز با برنامه یهودیان افراطی برای برگزاری تظاهراتی به مناسبت آنچه «سالروز انضمام قدس» می‌خوانند همراه شده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا