خبر اولسرخط خبرها

عمرو موسی: حوادث فلسطین نشان می‌دهد که اقدامات دولت ترامپ تأثیری بر اراده ملت فلسطین نگذاشت

دبیر کل سابق اتحادیه عرب گفت که حوادث فلسطین نشان می‌دهد که تلاش های دولت ترامپ و عادی سازی روابط با اسرائیل تأثیری بر عزم ملت فلسطین نداشته است.

میدل ایست نیوز: «عمرو موسی»، دبیر کل اسبق اتحادیه عرب، گفت که حوادث فلسطین نشان می دهد که تلاش های دولت ترامپ و عادی سازی روابط با اسرائیل تأثیری بر عزم ملت فلسطین ننهاده است.

او با انتشار رشته توئیت هایی نوشت که آنچه در بیت المقدس و میان فلسطینیان و اسرائیلی ها می گذرد نشان می دهد که مسئله فلسطین همچنان زنده است.

عمرو موسی افزود که این حوادث نشان می دهد که اقدامات دولت ترامپ و عادی سازی روابط میان برخی کشورها با اسرائیل اراده ملت فلسطین برای حفظ هویت خود و همبستگی بر سر زمین و حقوق خود را متزلزل نکرده است.

او تأکید کرد که ملت شجاع و تحت محاصره فلسطین شایسته موضع گیری احترام برانگیز و نیرومندی برای حمایت از جنبش ملی آنان است و افزود که رنج های ملت فلسطین توجه و همدلی بسیاری از ملت های جهان را جلب کرده است چه رسد به اعراب جهان.

وزیر خارجه اسبق مصر گفت که «به لحظه ای نزدیک می شویم که اعراب بار دیگر به موضع احترام برانگیز خود درقبال فلسطین و دربرابر رفتارهای اشغالگران اسرائیلی بازگردند».

او افزود: «چه خوب که انتخابات فلسطین هم برگزار شود، چون همان طور که فلسطینیان انتظار حمایت اعراب را دارند اعراب هم از آنان انتظار تحرک سیاسی نیرومندی را دارند که بتواند روند حوادث را رکود خارج کند و ملت فلسطین بتوانند با انتخابات به پیش بروند و با زبانی که مورد احترام جهان است وارد عمل شوند».

عمرو موسی تأکید کرد که برای پیگیری مسئله فلسطینیان تحرکات سیاسی با شهامت لازم است و باید فلسطینیان این پیغام را ارسال کنند که عزم برای زیستن دارند و توانایی رقم زدن سرنوشت خود را دارند.

او گفت که انتخابات پیغامی اثرگذار است که در آن فلسطینیان پیش قدم می شوند آن هم در شرایطی که ترسیم آینده منطقه در حال بازنگری است  و باید فلسطین با پایتختی قدس شرقی در آن جایگاه قابل توجه داشته باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا