خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

الاعرجی در دیدار سفیر بریتانیا از اظهارات وی انتقاد کرد

مشاور امنیت ملی عراق، در دیدار «استیفن هیکی»، سفیر بریتانیا در بغداد، از اظهارات اخیر وی انتقاد کرد و آن را غیر قابل قبول دانست.

میدل ایست نیوز: قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق، در دیدار «استیفن هیکی»، سفیر بریتانیا در بغداد، از اظهارات اخیر وی انتقاد کرد و آن را غیر قابل قبول دانست.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، در این دیدار که در ساعات پایانی شب گذشته در دفتر مشاور امنیت ملی عراق برگزار شد الاعرجی تأکید کرد که اظهارات اخیر سفیر انگلستان موجب نارضایتی مردم عراق و تشکل‌های سیاسی و حکومت عراق شده است.

او این اظهارات را دخالت در امور داخلی عراق و غیر قابل قبول دانست.

سفیر بریتانیا نیز تأکید کرد که «برداشت‌های نادرستی» از اظهارات وی شده است و افزود که به حاکمیت ارضی عراق کاملا احترام می‌گذارد.

وی افزود که انگلستان تلاش‌های نیروهای امنیتی عراقی برای تثبیت امنیت و ثبات در سراسر عراق را ارج می‌نهد و مطمئن است که انتخابات آینده در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

الاعرجی همچنین تأکید کرد که عراق از جامعه بین‌الملل و بریتانیا می‌خواهد که برای توقف حملات به ملت فلسطین وارد عمل شوند و افزود که اقدامات اسرائیل با هر معیاری محکوم است.

سفیر بریتانیا پیش از این در واکنش به ترور «ایهاب الوزنی»، فعال مدنی در عراق گفته بود: فرار از مجازات قتل فعالان از اکتبر 2019 تاکنون، آورده ای به جز قتل بیشتر ندارد.

هیکی افزود: باید تدابیر قابل توجهی برای مجازات عاملان این جنایت ها و حفاظت از شهروندان عراق در حالی که آماده برگزاری انتخابات در اکتبر می شوند، اتخاذ شود.

این اظهارات با واکنش چند نیروی سیاسی عراق مواجه شد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا