سرخط خبرها

«فالح الفیاض»: الحشد الشعبی مسئول یا حامی حمله به هیات‌های دیپلماتیک نیست

رئیس سازمان الحشد الشعبی تاکید کرد این سازمان مسئول یا حامی حمله به هیات‌های دیپلماتیک نیست.

میدل ایست نیوز: «فالح الفیاض»، رئیس سازمان الحشد الشعبی تاکید کرد این سازمان مسئول یا حامی حمله به هیات‌های دیپلماتیک نیست.

الفیاض گفت: الحشد الشعبی سازمانی رسمی و وابسته به دولت عراق است، حشد مسئول یا حامی حمله به سفارتخانه‌ها و هیات‌های دیپلماتیک در عراق نیست و به سیاست‌های دولت در تعامل با مشکلات این چنینی پایبند است.

وی درخصوص گفت‌وگوهای راهبردی میان بغداد و واشنگتن تاکید کرد: کمیته ویژه‌ای از سوی فرمانده کل نیروهای مسلح در رابطه با گفت‌وگوهای راهبردی و زمان‌بندی آن و دیگر حوزه‌های همکاری و تعامل برای حل این بحران تشکیل داده است.

رئیس سازمان الحشد الشعبی تصریح کرد: کمیته مذکور مسئول اجرای مصوبه پارلمان درخصوص خروج نیروهای بیگانه بر اساس دیدگاه دولت عراق و نیروهای مسلح و در راستای منافع عراق است.

الفیاض درباره انتخابات آتی در سایه وجود سلاح بی‌ضابطه گفت: دولت موظف به کنترل سلاح بی‌ضابطه، اعمال قانون و فراهم‌سازی شرایط انتخاباتی مناسب است که دولت در حال انجام آن است.

وی در پایان اظهار داشت:مجموعه دستوراتی از سوی کمیته امنیتی انتخابات صادر شده است و این کمیته به فعالیت خود برای برگزاری انتخابات با امنیت بالا ادامه خواهد داد.

از طريق
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا