خبر اولسیاسی

آناتولی: نتانیاهو برای پایان عملیات در غزه 2-3 روز فرصت خواسته است

یک مقام غربی خبر داد که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل، از دولت امریکا 2-3 روز برای پایان عملیات نظامی در غزه فرصت خواسته است.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری «آناتولی» به نقل از یک مقام غربی که نخواسته نامش فاش شود خبر داد که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل، از دولت امریکا 2-3 روز برای پایان عملیات نظامی در غزه فرصت خواسته است.

براساس این گزارش، مقامات امریکایی روزهای یکشنبه و دوشنبه در تماس هایی با نتانیاهو خواستار توقف درگیری ها در غزه شده اند و او پاسخ داده که 2-3 روز برای تکمیل عملیات ارتش اسرائیل زمان لازم دارد.

این گزارش افزوده که مقام مذکور نمی تواند تأکید کند که حملات اسرائیل به غزه چهارشنبه یا پنجشنبه متوقف شود.

همزمان «باراک رافید»، خبرنگار سیاسی پایگاه اسرائیلی «واللا» نیز به نقل از مقامات اسرائیلی خبر داد که آنها برای توقف عملیات در غزه 24-48 ساعت زمان لازم دارند.

دوشنبه شب رئیس جمهور امریکا برای چندمین بار طی روزهای آینده با نخست وزیر اسرائیل تماس گرفت.

در بیانیه کاخ سفید درباره این مکالمه تلفنی آمده که رئیس جمهور امریکا بر حمایت کشورش از حق اسرائیل در دفاع از خود در برابر حملات راکتی تأکید کرده است.

او همچنین تأکید کرده که امریکا از تلاش های مصر و دیگر شرکا در تحقق آتش بس حمایت می کند.

از سوی دیگر، منابع آگاه از جزئیات تماس های برقرار شده تأکید می کنند که نتانیاهو تأکید کرده که حاضر نیست در قبال آتش بس هیچ گونه تعهدی به کسی بدهد.

رسانه های رسمی اسرائیل نیز به نقل از منابع اسرائیلی خبر دادند که تماس های جاری برای رسیدن به آتش بس به مراحل امیدوارکننده ای رسیده است. موضوعی که دفتر نخست وزیر اسرائیل آن را نفی کرده است.

«یووال اشتاینیتس»، وزیر انرژی اسرائیل و چهره نزدیک به نتانیاهو، در مصاحبه ای تحقق آتش بس در روزهای آینده را بعید دانست.

در ساعت های گذشته تلاش ها برای برقراری آرامش میان فلسطین و اسرائیل با تلاش های گسترده مصر و کشورهای دیگر افزایش یافته است.

در این راستا سرتیپ «خالد عکاشه»، مدیر مرکز مصری مطالعات راهبردی، جزئیاتی از طرح مصر برای آتش بس در سرزمین های فلسطینی را فاش کرد.

او گفت که طرح مصر شامل اجرای آتش بس فوری، کاهش تنش های نظامی در همه سطوح، توقف همه انواع خشونت در بیت المقدس می شود.

وی افزود که مصر معتقد است که با تحقق این سه بند، می توان سراغ مذاکرات بر سر آتش بس طولانی مدت و طرح مطالبات جدید در میز مذاکره رفت.

این کارشناس مصری همچنین خبر داد که موضوع نظارت بین المللی با حضور مصر و اردن و فرانسه و آلمان بر روند آتش بس مطرح شده است.

عکاشه گفت که از دیگر موضوعات مورد بحث افزایش نقش دولت امریکا برای پیشبرد روند صلح میان فلسطینیان و اسرائیل است.

در تازه ترین تحولات میدانی، ارتش اسرائیل اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته خانه های 12 مسئول گروه های مسلح فلسطینی را بمباران کرده است.

همچنین بخوانید:

هشدار نهادهای رسمی اسرائیلی درباره افزایش روزانه خسارت های اقتصادی

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا