اقتصادیسرخط خبرها

بحرین از بانک مرکزی ایران و چند بانک دیگر شکایت کرد

دادستانی کل بحرین از بانک مرکزی ایران و 12 بانک دیگر به اتهام پولشویی بیش از 1.3 میلیارد دلار شکایت کرد.

میدل ایست نیوز: دادستانی کل بحرین از بانک مرکزی ایران و چند بانک ایرانی دیگر به اتهام پولشویی به مبلغ بیش از یک میلیارد و 300 میلیون دلار از طریق بانک «المستقبل» به دادگاه کیفری شکایت کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی بحرین، این ادعا بر مبنای تحقیقاتی مطرح شده که دادستانی کل این کشور درباره تخلفات پولشویی مسئولان بانک المستقبل بحرین و برخی بانک‌های ایرانی در خارج از این کشور در فاصله میان سال‌های 2008 تا 2012 انجام داده است.

دادستانی بحرین با اشاره به «اقدامات غیرقانونی متعدد» تصریح کرده است که بانک المستقبل به دستور بانک مرکزی ایران از سازوکار دیگری غیر از سازوکارهای جاری، برای انتقال پول استفاده کرده است. هدف از این «اقدام غیرقانونی» مخفی‌ماندن مسیر جابجایی مبلغ یادشده بوده و با کمک آن، ایران توانسته تحریم‌های بین‌المللی مرتبط با پولشویی و تامین مالی تروریسم را دور بزند.

«علی بن فضل البوعینین»، دادستان کل بحرین تاکید کرد به استناد شواهد و دلایل قاطع، پرونده متهمان شامل اشخاص حقیقی و حقوقی به دادگاه کیفری فرستاده شد. متهمان اصلی این پرونده بانک المستقبل بحرین، بانک ملی ایران، بانک صادران ایران، بانک مرکزی ایران و چند بانک ایرانی دیگر هستند.

منبع
العربیة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا