سرخط خبرهاسیاسی

«نچیروان بارزانی»:قانون اساسی اقلیم کردستان ضامن حقوق همه طیف‌ها و قومیت‌ها خواهد بود

ئیس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد ریاست اقلیم به زودی گام‌های عملی برای نگارش قانون اساسی اقلیم کردستان را با همکاری پارلمان و دولت آغاز خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد ریاست اقلیم به زودی گام‌های عملی برای نگارش قانون اساسی اقلیم کردستان را با همکاری پارلمان و دولت آغاز خواهد کرد.

بارزانی در کنفرانس «وحدت و قانون اساسی» که در شهر اربیل برگزار شد، گفت: سخن زیادی درباره وحدت و قانون اساسی گفته شده اما من می‌خواهم بگویم که قانون اساسی سازوکاری برای یک هدف مشخص است.

وی افزود: ما از رهگذر وضع قانون اساسی می‌خواهیم به حکمرانی سیاسی در اقلیم کردستان سر و سامانی بخشیم و حاکمیت تنها از آن قانون باشد و همگان در اقلیم احساس امنیت بکنند.

رئیس اقلیم کردستان اظهار داشت: طیف‌ها و قومیت‌های بسیاری در عراق و اقلیم کردستان وجود دارد و ما اصلا  قومیت‌های مختلف را با عنوان «اقلیت‌ها» توصیف نمی‌کنیم چرا که زیبایی منطقه ما به همین موزاییک اقوام مختلف است و قانون اساسی باید به همه آنها اطمینان ببخشد و ضامن حقوق‌شان باشد.

بارزانی ادامه داد: قانون اساسی اقلیم کردستان باید به همه قومیت‌ها و طیف‌ها اطمینان بخشد و این قانون تنها به حزب، طیف و طائفه‌ای خاص تعلق ندارد بلکه برای همه مردم کردستان است.

رئیس اقلیم کردستان در پایان گفت:ما به زودی با همکاری پارلمان و دولت اقلیم کردستان، گام‌های عملی برای نگارش قانون اساسی را آغاز خواهیم کرد و این قانون مایه امید همه مردم اقلیم کردستان باشد.

همچنین بخوانید:

اقلیم کردستان با تدوین قانون اساسی مستقل خود دنبال چیست؟

 

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا