سرخط خبرهاسیاسی

موشک‌باران اسدود، عسقلان و بئر السبع اسرائیل توسط گردان‌های قسام

گردان‌های عز الدین قسام از حمله موشکی به اسدود، عسقلان و بئر السبع در واکنش به حملات اسرائیل به منازل مسکونی فلسطینیان خبر داد.

میدل ایست نیوز: گردان‌های عز الدین قسام از حمله موشکی به اسدود، عسقلان و بئر السبع در واکنش به حملات اسرائیل به منازل مسکونی خبر داد.

گردان‌های قسام، شاخه نظامی حماس همچنین تاکید کرد با ده‌ها موشک به پایگاه زمینی «تسلیم» پایگاه هوایی «حتسریم» حمله کرده است.

در همین رابطه، منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در اشکون، بئر السبع و سیدروت خبر دادند.

همزمان با ادامه حملات موشکی از غزه به اسرائیل و بمباران متقابل مناطق مختلف این منطقه، اسرائیل شامگاه سه‌شنبه بار دیگر گذرگاه مهم کرم شالوم را مسدود کرد، این گذرگاه در مرز غزه با مصر، یکی از مهم‌ترین معابر دسترسی به کمک‌های بشردوستانه برای صدها هزار نفر از فلسطینیان گرفتار در این باریکه مصیبت‌زده به شمار می‌رود.

استفان دوجاریچ، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با ابراز تاسف از بسته شدن این گذرگاه نسبت به وخامت ده‌ها هزار نفر از ساکنان غزه هشدار داد و گفت تاکنون دست‌کم ۵۸ هزار نفر از مردم این منطقه خانه و کاشانه خود را رها کرده و ۴۷ هزار آواره به مدارس و آموزشگاه‌های تحت نظر سازمان ملل متحد پناه برده اند.

با ادامه جنگ در نوار غزه، ناآرامی در بیت‌المقدس و دیگر شهرهای کرانه باختری روز سه‌شنبه ادامه یافت. بسیاری از عرب‌های ساکن بیت‌المقدس و رام‌الله در این روز خشم دست از کار کشیده و اعتصاب کردند. در جریان تظاهرات عرب‌های اسرائیلی و فلسطینیان در این منطقه، دست‌کم چهار نفر با گلوله پلیس اسرائیل کشته شدند. یک جوان ۲۴ ساله اعتصابگر فلسطینی به خبرگزاری فرانسه گفت: «با این کار، به‌ آنها نشان می‌دهیم که دیگر برده‌شان نیستیم.»

بحران گسترده در نوار غزه، کرانه باختری و شهرهای مرکزی اسرائیل نگرانی جدی جامعه جهانی از ورود منطقه به چرخه طولانی جنگ را دوچندان کرده است. با وجود تلاش‌های گسترده قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای دعوت دو طرف به توقف حملات، خویشتنداری و رعایت قوانین حقوق بشردوستانه، چشم‌انداز پایان جنگ در یکی دو روز آینده به چشم نمی‌آید.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا