خبر اولسیاسی

وزیر خارجه عربستان: امیدواریم ایرانی‌ها بدانند همکاری با همسایگانشان به نفع آنهاست

وزیر امور خارجه عربستان در گفت وگویی با خبرگزاری فرانسه ابراز امیدواری کرد ایرانی ها همکاری مثبت با همسایگانشان را به نفع خود بدانند.

میدل ایست نیوز: «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان گفت امیدوار است ایرانی ها بدانند همکاری مثبت با همسایگانشان بگونه ای که منجر به امنیت، ثبات و شکوفایی شود، به نفع آنهاست.

بن فرحان که برای شرکت در دو اجلاس بین المللی در پاریس به سر می برد در گفت وگویی با خبرگزاری فرانسه گفت: مذاکرات اکتشافی با ایران را آغاز کردیم اما هنوز در ابتدای مسیر است.

وی افزود: امیدواریم ایرانی ها بدانند که همکاری با همسایگانشان به شیوه ای مثبت که امنیت، ثبات و شکوفایی به همراه داشته باشد، به نفع آنهاست.

وزیر امور خارجه عربستان تصریح کرد: اگر این مساله را درک کردند که به نفعشان است، می توان امیدوار بود اما اکنون مذاکرات در مراحل اولیه اش است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران بر سیاست منطقه ای ایران نقش خواهد داشت گفت: تاثیر آن اندک است چرا که سیاست خارجی ایران توسط رهبر ایران تعیین می شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی عربستان اظهار داشت: رهبر ایران نقش اصلی را ایفا می کند از این رو گمان نمی کنیم تغییری اساسی در سیاست خارجی ایران رخ دهد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا