خبر اولسیاسی

حمله اسرائیل به منازل مسکونی و پاسخ مقاومت با بمباران پایگاه‌های نظامی/ احتمال آتش بس بین طرفین طی روزهای آتی وجود دارد

روز گذشته و برای دهمین روز متوالی حملات اسرائیل به غزه ادامه داشت و گروه های مقاومت فلسطین نیز پایگاه های نظامی و برخی شهرهای اسرائیل را بمباران کردند.

میدل ایست نیوز: ارتش اسرائیل ده ها حمله به منازل فرماندهان حماس و کتائب القسام در مناطق شمالی، شرقی و جنوبی نوار غزه انجام داد و در مقابل گروه های فلسطینی نیز با حملات راکتی شهرهای جنوبی اسرائیل علاوه بر پایگاه نظامی آن را هدف قرار دادند.

این حملات متقابل درحالی انجام شد که صحبت هایی از نزدیکی آتش بس بین طرفین به میان آمده است.

روز گذشته 12 فلسطینی در حملات اسرائیل به غزه شهید شدند و آمار شهدای حملات اسرائیل به فلسطینیان به 231 شهید رسید. به گزارش خبرنگار الجزیره 4 فلسطینی در پی حمله اسرائیل به منزلی در خان یونس نیز مجروح شدند.

در حمله اسرائیل به یک منزل مسکونی در دیرالبلح در مرکز غزه نیز 3 نفر از افراد یک خانواده به شهادت رسیدند.

جنگنده های اسرائیل روز گذشته و برای دهمین روز متوالی مناطق مختلفی از نوار غزه را بمباران کردند. خبرگزاری آناتولی در همین رابطه نوشت که ارتش اسرائیل اهدافی در شمال غزه و دو منزل مسکونی و اراضی زراعی در خان یونس، رفح و جنوب غزه را بمباران کرد که 3 زخمی برجای گذاشت.

ارتش اسرائیل به یک محل شلیک موشک های ضد زرهی و 3 سکوی پرتاب موشک در بیت حانون، جبالیا، النصیرات علاوه بر منازل فرماندهان جنبش حماس در نوار غزه حمله کرد.

در مقابل نیز کتائب القسام چند پایگاه نظامی اسرائیل از جمله پایگاه هوایی حتسریم و اردوگاه تل نوف را هدف قرار داد.

کتائب القسام همچنین اعلام کرد که دو شهرک اوفکیم و نتیفوت را هدف حملات موشکی خود قرار داده است.

سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با موشک شهرهای اسرائیل را در پاسخ به ترور حسام ابوهربید، فرمانده نظامی این جنبش و منازل مسکونی بمباران کرد.

در همین راستا سخنگوی ارتش اسرائیل در گفت وگویی تلویزیونی گفت از صبح چهارشنبه 250 موشک از سمت غزه به اسرائیل شلیک شده است و براساس برآوردها، جنبش حماس قصد تشدید حملات را دارد.

گفتنی است رسانه های اسرائیل از آغاز آتش بس بین طرفین از عصر جمعه خبر می دهند و یکی از فرماندهان حماس نیز از آتش بس بین طرفین طی یک یا دو روز آینده خبر داد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا