خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

رایزنی مشاور امنیت ملی عراق و رئیس کمیسیون دفاع پارلمان فرانسه درباره قراردادهای تسلیحاتی

مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با رئیس کمیسیون دفاع پارلمان فرانسه و هیات همراه درباره پرونده قراردادهای تسلیحاتی رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: «قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با «فرانسواز دوما»، رئیس کمیسیون دفاع پارلمان فرانسه و هیات همراه درباره پرونده قراردادهای تسلیحاتی رایزنی کرد.

در این دیدار که در دفتر مشاور امنیت ملی عراق با حضور سفیر فرانسه در بغداد برگزار شد، دو طرف درباره توسعه مناسبات دوجانبه میان بغداد و پاریس در همه زمینه‌ها به ویژه حوزه‌های امنیتی و نظامی و فعال‌سازی قراردادهای تسلیحاتی با وزارت دفاع عراق گفت‌وگو کردند.

مشاور امنیت ملی عراق و رئیس کمیسیون دفاع پارلمان فرانسه در ادامه به بحث و گفت‌وگو درخصوص پرونده اردوگاه‌های آوارگان به ویژه اردوگاه الهول و تلاش برای پایان دادن به این پرونده از رهگذر همکاری با جامعه جهانی پرداختند.

الاعرجی در این دیدار با اشاره به اینکه نقش ائتلاف بین‌المللی تنها محدود به آموزش و توسعه توانمندی‌های نیروهای عراقی و کمک به ایفای مسئولیت‌های امنیتی در مبارزه با افراط‌گرایی خشونت‌آمیز پس از خروج کامل از عراق خواهد بود، گفت: بغداد اکنون نقشی پررنگ در ثبات منطقه و جمع کردن طرف‌های مختلف پشت میز گفت‌وگو و تفاهم ایفا می‌کند و بخشی از سیاست محوربندی‌ها نخواهد بود.

وی همچنین از نقش کشورهایی که در جنگ با تروریسم به عراق کمک کردند، قدردانی کرد.

از سوی دیگر، دوما بر تمایل فرانسه در افزایش همکاری با عراق و حمایت از توانمندی‌های این کشور به خصوص در زمینه تسلیحاتی و عملیات روانی، اطلاعاتی و مبارزه با افراط گرایی خشونت‌آمیز تاکید کرد.

الاعرجی در پایان ضمن اعلام حمایت دولت و ملت عراق از مساله فلسطین، تاکید کرد: جامعه جهانی باید موضعی در حمایت از مساله فلسطین اتخاذ کند.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا