سرخط خبرهاسیاسی

استقرار نیروهای امنیتی در بغداد برای تظاهرات امروز

بغداد امروز شاهد تظاهراتی دیگر در اعتراض به ترورهای متعدد فعالان مدنی و معترضان تحت شعار «من قتلنی؟» (چه کسی مرا کشت؟» خواهد بود.

میدل ایست نیوز: نیروهای امنیتی عراق در بغداد پیش از آغاز تظاهراتی که قرار است امروز برگزار شود، حضور گسترده ای در شهر دارند.

یک منبع امنیتی به «الفرات نیوز» گفت که نیروهای امنیتی عراق از شب گذشته در پایتخت عراق مستقر شده اند.

از طرفی دیگر یک منبع امنیتی نیز به «شفق نیوز» خبر داد که نیروهای امنیتی در نزدیکی میدان های الاندلس، الفردوس، کهرمانه و التحریر مستقر شده اند.

وی اشاره کرد که تاکنون هیچ دستوری برای بستن راه ها صادر نشده است.

در مقابل، شماری از تظاهرات کنندگان از استان های دیگر عراق هم برای مشارکت در تظاهرات امروز به بغداد آمدند.

منابع خبری عراق گزارش دادند که شماری از تظاهرات کنندگان از استان بابل به بغداد آمدند.

تظاهرات کنندگان نجفی هم برای شرکت در تظاهرات امروز در بغداد که قرار است تحت شعار «من قتلنی؟» (چه کسی مرا کشت؟) برگزار شود، حضور یافتند.

صدها تظاهرات کننده در شهرهای جنوبی و مرکزی عراق قرار است برای مشارکت در تظاهرات روز سه شنبه 25 مه 2021 در پاسخ به فراخوان فعالان تظاهرات در استان کربلا به سایر استان ها، به بغداد بیایند و تظاهراتی گسترده برای ترور «ایهاب الوزنی»، فعال مدنی در استان کربلا که دو هفته گذشته ترور شد، ترتیب دهند.

ترورهای متعدد در عراق از جمله ترور ایهاب الوزنی، ترور «احمد حسن»، خبرنگار الفرات نیوز، ترور یکی از نامزدهای انتخابات پارلمانی عراق و ترور یک شهروند غیرنظامی در شرق بغداد موجب شعله ور شدن مجدد تظاهرات در عراق شده است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا