اقتصادیخبر اولسرخط خبرهاسیاسی

آغاز اعتصاب سراسری تمامی اتحادیه‌های کارگری لبنان

اتحادیه سندیکاهای کارگری لبنان در اعتراض به وضعیت اقتصادی و اجتماعی و معشیتی این کشور اعتصاب سراسری برگزار کرد.

میدل ایست نیوز: اتحادیه سندیکاهای کارگری لبنان در اعتراض به وضعیت اقتصادی و اجتماعی و معشیتی این کشور اعتصاب سراسری برگزار کرد.

به گزارش «اسپوتنیک» این اتحادیه با فراخوان به اجرای این اعتصاب از صبح امروز (چهارشنبه 26 مه) خواستار تشکیل دولت ملی توانمند در حل بحران های متعدد لبنان و خودداری از برداشتن یارانه ها پیش از یافتن راه حل مناسب برای این مشکل شد.

این اعتصاب شامل نهادها و ادارات حکومتی و نهادهای اقتصادی و همه سندیکاهای کارگری و بیمارستان های دولتی و مدارس می شود و خبرنگار «اسپوتنیک» گزارش داده که کارگران به این تصمیم احترام گذاشته و اعتصاب را اجرا کرده اند.

همزمان «بشاره الاسمر»، رئیس اتحادیه سندیکاهای کارگری لبنان، تأکید کرد که مطالبه اصلی در این اعتصاب تشکیل دولت نجات از افراد کارشناس برای حل مشکلات کشور و گشودن گره هاست و افزود که هر ملتی در در شرایط عادی هم که باشد حق داشتن دولتی شایسته را دارد چه رسد به ملت لبنان که در شرایط بحرانی به سر می برد.

او گفت که مطالبه دوم این اعتصاب ابراز مخالفت با برنامه دولت و بانک مرکزی برای برداشتن یارانه سوخت و دارو و کالاهای اساسی و قطع سبد حمایتی خانوار است.

الاسمر افزود که چنین اقدامی بدون وجود برنامه ای مشخص برای حمایت از اقشار محروم موجب فروپاشی کامل کشور و ناامنی گسترده و مشکلات اجتماعی پیچیده می شود.

لبنان که شاهد بحران اقتصادی و مالی بی سابقه ای است، از اوت سال گذشته در پی انفجار بندر بیروت با دولت مستعفی فاقد اختیارات اداره می شود و نیروهای سیاسی این کشور به علت اختلافات شدید سیاسی نتوانسته اند دولتی در این کشور تشکیل دهند.

 

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا