خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

الکاظمی: فرمانده بازداشت شده تا پایان تحقیقات در اختیار ستاد عملیات مشترک خواهد بود

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با انتشار بیانیه‌ای رسمی تأکید کرد که فرمانده بلندپایه الحشد الشعبی که امروز بازداشت شد تا پایان تحقیقات در اختیار ستاد عملیات مشترک خواهد بود.

میدل ایست نیوز: فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با انتشار بیانیه ای رسمی تأکید کرد که فرمانده بلندپایه الحشد الشعبی که امروز بازداشت شد تا پایان تحقیقات در اختیار ستاد عملیات مشترک خواهد بود.

در بیانیه رسمی «مصطفی الکاظمی» آمده که نیروهای ویژه عراقی به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح عراق حکم قضائی بازداشت یک متهم مشمول ماده 4 قانون ضد تروریسم براساس شکایت تنظیم شده علیه وی را اجرا کردند.

این بیانیه افزوده که کمیته تحقیقاتی متشکل از ستاد عملیات مشترک و اطلاعات وزارت کشور و اطلاعات نظامی و سازمان امنیت ملی و امنیت الحشد الشعبی برای تحقیق درباره اتهامات منسوب به این متهم تشکیل شده و وی تا زمان پایان تحقیقات در اختیار ستاد عملیات مشترک خواهد بود.

الکاظمی در بیانیه خود تأکید کرد که حضور مسلحانه برخی گروه های مسلح نفض پرمخاطره قانون اساسی و قوانین جاری کشور است و تحقیقات فوری برای بررسی این رفتارها آغاز شده است.

وی افزود که در این شرایط تاریخی حساس حفاظت از امنیت کشور و جلوگیری از ماجراجویی های امنیتی مسئولیت دولت و نیروهای امنیتی و نظامی و احزاب و نیروهای سیاسی کشور است و از همه خواست که منافع ملی را  بر هم امر دیگری اولویت دهند.

همزمان منابع آگاه از جلسه ویژه رهبران سیاسی شیعی عراق با الکاظمی نخست وزیر و فرمانده کل نیروی مسلح عراق در خصوص تنش امنیتی امروز خبر دادند.

همچنین پیش از این محند نجم العقابی از مسئولین حشدالشعبی اعلام کرده بود قاسم مصلح مسئول عملیات الانبار حشد الشعبی هنوز در بازداشت است و اخبار منتشر شده از آزادی او دقیق نیست.

او دقایقی پیش از «پایان فتنه» خبر داد.

ظهر امروز پیش مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق با صدور بیانیه‌ای به اخبار منتشرشده درباره دستگیری یکی از فرماندهان الحشد الشعبی واکنش نشان داد.

در بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق آمده است، بنا بر حکم بازداشت قضایی و بر اساس ماده 4 قانون مبارزه با تروریسم، نیروهای امنیتی بامداد امروز عملیات بازداشت متهم «قاسم محمود کریم مصلح» را اجرا کرد و تحقیقات با وی از سوی کمیته تحقیقات مشترک ادامه دارد.

واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق در پایان آورده است، برخلاف آنچه برخی فتنه‌‌انگیزان شایعه کرده‌اند، این عملیات علیه هیچ نهاد نظامی و امنیتی نیست و همه دستگاه‌های امنیتی و نظامی تحت امر، فرمانده کل نیروهای مسلح قرار دارند.

پیش تر منابع امنیتی از بسته شدن مسیرهای منتهی به منطقه الخضراء در مرکز بغداد خبر دادند و تأکید کردند که تنها به افرادی اجازه عبور داده می شود که کارت رسمی ورود بدان را دارند.

همچنین مطرح شده برخی گروه های مسلح نیز در اطراف این منطقه تجمع کرده اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا