سرخط خبرهاسیاسی

مشاور کمیته حقیقت‌یاب حوادث تظاهرات عراق: اعلام عاملان جنایات حتمی است

مشاور کمیته حقیقت یاب در حوادث کشتار تظاهرات کنندگان اکتبر 2019 تأکید کرد که اعلام اسامی عاملان کشتار تظاهرات کنندگان حتمی است.

میدل ایست نیوز: مشاور کمیته حقیقت یاب در حوادث کشتار تظاهرات کنندگان اکتبر 2019 تأکید کرد که اعلام اسامی عاملان کشتار تظاهرات کنندگان حتمی است.

به گزارش «ناس نیوز» او گفت که معرفی عاملان کشتار تظاهرات کنندگان اکتبر 2019 ممکن است به تأخیر بیفتد اما حتمی و قطعی خواهد بود.

وی افزود که گزارش کمیته نشان می دهد که جنایات شنیعی در این تظاهرات رخ داده و تأکید کرد که عاملان این کشتارها مربوط به چند گروه و دسته هستند.

پیش از این نخست وزیر عراق از تهیه لیست نهایی قربانیان خشونت های رخ داده در تظاهرات اکتبر 2019 عراق که تا یک سال ادامه یافت خبر داده و تأکید کرده بود که در مرحله بعدی عاملان خشونت ها معرفی و محاکمه خواهند شد.

همزمان با افزایش اعتراضات به تکرار حوادث ترور فعالان مدنی، «ناس نیوز» سندی منتشر کرده که نشان دهنده درخواست رسمی «عدنان الزرفی»، نماینده مجلس عراق، از هیئت رئیسه مجلس برای دعوت از فرماندهان بلندپایه امنیتی جهت توضیح درباره وضعیت امنیت انتخابات و ترور فعالان مدنی شده است.

پیش از این منابع خبری تأکید کرده بودند که ائتلاف نصر به ریاست «حیدر العبادی» با حمایت چند تشکل سیاسی دیگر با جدیت این موضوع را دنبال می کند.

این منابع همچنین احتمال داده بودند که این جلسه با حضور خانواده های قربانیان ترور ها برگزار شود.

روز گذشته بغداد شاهد تظاهرات گسترده فعالان مدنی با شعار «چه کسی مرا کشت» (من قتلنی) در اعتراض به ترور فعالان مدنی بود. 

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا