اجتماعیاقتصادیسرخط خبرها

وزیر کار اردن: 50 درصد از جوانان اردنی بیکار هستند

وزیر کار اردن اذعان کرد میانگین بیکاری در میان جوانان این کشور به رقم 50 درصد رسیده است.

میدل ایست نیوز: «یوسف الشمالی»، وزیر کار اردن اذعان کرد میانگین بیکاری در میان جوانان این کشور به رقم 50 درصد رسیده است.

وزیر کار اردن در واکنش به تازه‌ترین گزارش بانک جهانی درباره بیکاری در اردن گفت: گزارش بانک جهانی درباره اینکه میانگین بیکاری در میان جوانان اردنی به 50 درصد رسیده، آماری واقعی است و ما آن را انکار نمی‌کنیم.

بانک جهانی پیشتر در گزارشی گفته بود میانگین بیکاری در اردن به رقم بی‌سابقه 24.7 درصد در سه‌ماهه پایانی سال 2020 میلادی رسیده و این رقم در بین جوانان اردنی 50 درصد است.

الشمالی با بیان اینکه میانگین بیکاری در اردن رقم بالای 24.7 درصد است، افزود:260 هزار از بیکاران از مجموع 400 هزار بیکار از میان جوانان است و این رقم بسیار بالایی است

وزیر کار اردن پیش‌بینی کرد که میانگین بیکاری در سه‌ماه نخست سال 2021 میلادی به دلیل تداوم محدودیت‌های کرونایی، افزایش یابد.

اپیدمی کرونا تاثیر منفی عمیقی بر اقتصاد اردن داشته و بخش گردشگری این کشور که یکی از منابع درآمدی اندک آن به شمار می‌رود، تاثیر پررنگی گذاشته است.

اتحادیه کارگری اردن در اواخر ماه آوریل گذشته اعلام کرد اقتصاد اردن در سال 2020 میلادی نزدیک به 140 هزار شغل را در نتیجه پیامدهای اپیدمی کرونا از دست داد.

بخش‌های اقتصادی و شهروندان اردنی منتظر هستند تا دولت طرح آغاز تدریجی برخی فعالیت‌های اقتصادی و تجاری را از ماه سپتامبر آتی اجرایی کند تا با فعالیت‌های اقتصادی از حجم فشارهای معیشتی بر مردم کاسته شود.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا