خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

تیراندازی به سمت معترضان به سربازگیری اجباری نیروهای قسد در منبج سوریه

معترضان در منطقه الخطاف تجمع کردند تا به سمت منبج راه بیفتند اما نیروهای قسد با تیراندازی به سمت معترضان در پی متفرق کردن تظاهرات برآمدند.

میدل ایست نیوز: اقدام نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) برای سربازگیری اجباری از شهروندان ساکن مناطق شرق و غرب فرات، موجب برگزاری تظاهرات در شهر منبج، در شمال شرق حلب، و اعتصاب سراسری شده است.

قسد چند روز است که در چارچوب آنچه «مسئولیت دفاع از خود» می‌خواند نیروهای پلیس خود را مأمور شناسایی و تعقیب و بازداشت جوانان متولد 1990-2003 و ارسال آنها به پادگاه‌ها کرده است.

این اقدامات خشم مردم منبج و روستاهای اطراف آن را برانگیخته و روز گذشته علاوه بر اعتصاب سراسری تظاهراتی نیز در این منطقه برگزار شد که در آن براثر تیراندازی مستقیم نیروهای قسد پنج غیر نظامی زخمی و یک تن کشته شدند.

به گزارش منابع میدانی، معترضان به رغم منع تردد تعیین‌شده ازجانب نیروهای قسد، در منطقه الخطاف تجمع کردند تا به سمت منبج راه بیفتند اما نیروهای قسد با تیراندازی به سمت معترضان در پی متفرق کردن تظاهرات برآمدند.

با وجود این، تظاهرات کنندگان به تظاهرات خود ادامه داده و نیروهای مستقر در پاسگاه الخطاف را به عقب‌نشینی وادار کرده و پاسگاه را آتش زدند و در نهایت زرهی‌های قسد وارد عمل شدند.

هم‌زمان نیروهای قسد مذاکراتی را با چهره‌های محلی آغاز کرده‌اند و هیئتی از روسیه نیز برای اطلاع از روند تحولات وارد منبع شده است.

نیروهای دموکراتیک سوریه با انتشار بیانیه‌ای کوشید که خود را در این حوادث بی‌گناه نشان دهد و تأکید کرد که تیراندازی به سمت معترضان توسط نیروهای حکومتی سوریه که در منطقه حضور دارند انجام شده است.

 

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا