خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

قطر: می‌توان اختلافات میان ایران و کشورهای منطقه را با گفت‌وگوی مستقیم حل کرد

وزیر امور خارجه قطر اعلام کرد ایران، همسایه نزدیک ماست و مناسبات حسنه با این کشور، برای ما امری حائز اهمیت است و دوحه آماده میانجیگری درخصوص مسائل مختلف است.

میدل ایست نیوز: «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر اعلام کرد ایران، همسایه نزدیک ماست و مناسبات حسنه با این کشور، برای ما امری حائز اهمیت است و دوحه آماده میانجیگری سالم درخصوص مسائل مختلف است.

وزیر امور خارجه قطر در چارچوب همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ که از دیروز آغاز به کار کرده است، تاکید کرد: نباید میان ایالات متحده امریکا و ایران تنشی باشد.

آل ثانی در ادامه با تاکید بر اینکه می توان اختلافات میان ایران و کشورهای منطقه را با گفت‌وگوی مستقیم حل کرد، اظهار داشت: نصیحت ما به ایران و کشورهای شورای همکاری است که با هم وارد مذاکرات منطقه‌ای شویم.

رئیس دستگاه دیپلماسی قطر با بیان اینکه درخصوص ابتکار عربی و کمیته چهارگانه برای حل منازعات در خاورمیانه توافق وجود دارد، اظهار داشت: اتهام‌زنی اسرائیل به قطر در تامین مالی برخی سازمان‌های تروریستی بخشی از کارزار فریبکارانه علیه دوحه است.

وی تاکید کرد: قطر با همه توان مالی خود برای بازسازی زیرساخت‌های غزه تلاش می‌کند و به همه خانواده‌های فقیر 100 دلار کمک کرده است و همه اقدامات قطر در غزه درچارچوب قانون بین الملل و توافق‌‍ نامه‌های جهانی صورت گرفته است.

آل ثانی درباره سوریه گفت: قطر تا زمانی که تغییری در سوریه ایجاد نشده است، برای از سرگیری روابط با دمشق تلاش نمی کند.

وی درخصوص تحولات لبنان اظهار داشت: بحران در لبنان برای همه نگران‌کننده است و این کشور با وضعیت مخاطره آمیزی دست به گریبان است.

وزیر امور خارجه قطر در پایان گفت: دوحه کاملا آماده میزبانی از جام جهانی 2022 است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا