خبر اولسیاسی

جزئیاتی جدید از سه حمله پهپادی به مواضع حساس امریکا در عراق

روزنامه نیویورک تایمز جزئیات جدیدی از سه حمله پهپادی اخیر به مواضع حساس و مهم امریکا در عراق منتشر کرد که نشان دهنده نگرانی فزاینده امریکایی از روند افزایشی این حملات است.

میدل ایست نیوز: روزنامه «نیویورک تایمز» تاکید کرد که امریکا به شدت از روند فزاینده حملات پهپادی به مواضع خود در عراق نگران است.

این روزنامه روز گذشته به نقل از مسئولان امریکایی نوشت: گروه های مسلح مخالف امریکا طی دو ماه گذشته دست کم 3 حمله پهپادی در شب به پایگاه های نظامی امریکا در عراق داشتند.

این روزنامه به نقل از سه مسئول مطلع توضیح داد حمله اول پیش از نیمه شب 14 آوریل یک آشیانه آژانس اطلاعات مرکزی امریکا در فرودگاه اربیل را هدف قرار داد.

پیش از این نیز روزنامه واشنگتن پست اعلام کرده بود این حمله با وجود اینکه خسارت بشری نداشت اما نگرانی فراوانی برای کاخ سفید و پنتاگون ایجاد کرد.

حمله دیگر نیز صبح 8 مه در پایگاه عین الاسد در الانبار انجام شد. «واین ماروتو»، سخنگوی ائتلاف بین المللی تاکید کرد که این حمله خسارت بشری نداشت اما خسارت هایی به آشیانه جنگنده ها وارد کرد.

در حمله سوم نیز پس از گذشت سه روز از حمله گذشته، یک پهپاد فرودگاهی در ناحیه حریر در شمال اربیل را هدف قرار داد.

نیویورک تایمز گفت که این حمله نیز خسارتی بشری یا مادی در پی نداشت اما بر نگرانی مسئولان ائتلاف بین المللی افزود.

سه مسئول امریکایی مطلع تاکید کردند اجزایی از پهپاد را یافتند و بررسی های اولیه حاکی از آن است که پهپاد ساخت ایران است یا از از فناوری تولید در ایران ساخته شده است.

بنابر اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی دستگاه اطلاعات امریکا در آوریل گذشته، گروه های مسلح مخالف امریکا، از اواخر سال 2019، بیش از 300 حمله به مواضع امریکا در عراق انجام دادند که منجر به کشته شدن 4 شهروند امریکایی و 25 شهروند از کشورهای دیگر که اکثریت آنها عراقی بودند، شد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا