سرخط خبرهاسیاسی

نخست وزیر فلسطین در مقصد سوم سفرش به منطقه وارد قطر شد

محمد اشتیه که هفته گذشته سفر خود به کشورهای عضو شورای همکاری را آغاز کرد، روز گذشته و پس از سفر به کویت و عمان، وارد قطر شد.

میدل ایست نیوز: «محمد اشتیه»، نخست وزیر فلسطین در سومین مقصد خود از میان کشورهای عضو شورای همکاری، پس از کویت و عمان، وارد قطر شد.

خبرگزاری رسمی قطر (قنا) گزارش داد که نخست وزیر فلسطین عصر روز گذشته وارد قطر شد و مورد استقبال «سلطان بن سعد المریخی»، وزیر مشاور دولت در امور خارجه قطر و «منیر غنام»، سفیر فلسطین در دوحه قرار گرفت.

سفرهای نخست وزیری فلسطین به این کشورها، در جهت هماهنگی مواضع با کشورهای عربی و جلب حمایت لازم برای طرح بازسازی غزه پس از جنگ اخیر اسرائیل در آن انجام می شود.

نخست وزیر فلسطین ابتدا در راس یک هیئت بلندپایه روز دوشنبه هفته گذشته و در آغاز سفرهای خود به کشورهای عضو شورای همکاری، وارد کویت شده بود.

وی در کویت با امیر این کشور دیدار کرد و  امیر کویت نیز طی این دیدار بر موضع ثابت و حامیانه کویت نسبت به قضیه عادلانه فلسطین و ایستادگی در کنار ملت برادر فلسطین در تلاش برای تحقق آرمان آنها مبنی بر برپایی دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

اشتیه سپس طی سفری رسمی و برای تقویت همکاری بین دو کشور و کسب حمایت کشورهای عضو شورای همکاری از ملت فلسطین، پس از کویت وارد عمان شد.

وی در عمان با «اسعد بن طارق آل سعید»، معاون نخست وزیر در امور روابط بین الملل و نماینده ویژه سلطان عمان دیدار کرد و پیام محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به سلطان عمان را تحویل داد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا