اجتماعیسرخط خبرها

اقلیم کردستان: در نتیجه درگیری بین «پ ک ک» و ترکیه 1500 نفر آواره و 22 روستا خالی از سکنه شدند

درگیری و جنگ ترکیه و پ ک ک در شمال عراق موجب شده است بسیاری از ساکنان این مناطق، مهاجرت کرده و خواستار دور کردن جنگ از مناطق مسکونی‌شان شوند.

میدل ایست نیوز: اقلیم کردستان اعلام کرد در پی درگیری و جنگ بین نیروهای ارتش ترکیه و عناصر حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در شمال عراق، 1500 نفر آواره و 22 روستا خالی از سکنه شدند.

«دیندار زیباری»، هماهنگ کننده توصیه های بین المللی در دولت اقلیم کردستان عراق امروز سه شنبه گفت که در پی جنگ و ستیز بین ارتش ترکیه و حزب کارگران کردستان که اخیرا تشدید شده است، صدها نفر در مناطق مرزی آواره شدند.

وی در کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به تلاش برخی برای از بین بردن ثبات منطقه گفت: از سال 1995 تاکنون 85 روستا در منطقه شیلادزی خالی از سکنه شد.

زیباری افزود: عناصر حزب کارگران کردستان در 169 روستا محدودیت هایی برای آمد و شد اعمال کردند و درگیری آنها با ترکیه موجب آواره شدن 1500 نفر و خالی از سکنه شدن 22 روستا شده است.

هر از چندگاهی ترکیه، مناطقی از شمال عراق را برای تعقیب عناصر حزب کارگران کردستان که آن را تروریستی می داند، بمباران می کنند.

حملات ترکیه به شمال عراق موجب شده است بسیاری از ساکنان این مناطق، مهاجرت کرده و خواستار دور کردن جنگ از مناطق مسکونی‌شان شوند.

پیش از این دولت اقلیم کردستان عراق اعلام کرده بود که ساکنان بیش از 500 روستا در شهرهای مختلف اقلیم، مناطق خود را به علت حملات ترکیه ترک کرده اند.

حزب کارگران کردستان بیش از 30 سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا مبارزه می ‌کند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا