خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

الاعرجی: بلاتکلیف ماندن وضعیت شهروندان عراقی ساکن اردوگاه الهول خطرناک خواهد بود

مشاور امنیت ملی عراق گفت که در سال جاری میلادی گزارش‌های متعددی درباره حوادث پرمخاطره در این اردوگاه به دستگاه‌های امنیتی رسیده است.

میدل ایست نیوز: «قاسم الاعرجی»، مشاور امنیت ملی عراق، تأکید کرد که بیش نیمی از ساکنان اردوگاه الهول در سوریه شهروند عراق هستند و بلاتکلیف ماندن این موضوع برای عراق مشکل ایجاد می‌کند.

الاعرجی طی سخنانی گفت که بیش از نیمی از ساکنان اردوگاه الهول که شامل زنان و کودکان تروریست‌های داعش می‌شود عراقی هستند و شرایط نامناسب اردوگاه باعث ایجاد نسل تازه‌ای از گروه‌های افراط‌گرا می‌شود.

او گفت که در سال جاری میلادی گزارش‌های متعددی درباره حوادث پرمخاطره در این اردوگاه به دستگاه‌های امنیتی رسیده است.

وی تأکید کرد که حدود 400 خانوار که همه عراقی هستند و از سال 2017 در بخشی جدا از اردوگاه الهول سکونت داشته‌اند نخستین گروهی خواهند بود که طی ماه‌های آینده به کشور بازگردانده می‌شوند.

مشاور امنیت ملی عراق گفت که همه کسانی که در آینده از این اردوگاه به عراق منتقل خواهند شد شهروندان عراقی و زنان و کودکان خواهند بود و پیش از اسکان در عراق بررسی‌های امنیتی لازم درباره آنها به عمل خواهد آمد.

او امنیت همه شهروندان عراقی را مسئولیت حکومت و دستگاه‌های امنیتی کشور دانست و گفت که دولت می‌کوشد که این گروه‌ها به صورت درست در جامعه عراق ادغام شوند و  در این باره برنامه‌هایی تنظیم شده است.

 

همچنین بخوانید:

اردوگاه الهول؛ در «کشور کوچک داعشی» چه می‌گذرد؟

منبع
عین العراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا