خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

افزایش تدابیر امنیتی در تأسیسات نفتی بصره

ستاد فرماندهی عملیات بصره دستور افزایش تدابیر امنیتی و ارسال نیروهای بیشتر به همه چاه‌ها و تأسیسات نفتی در این استان را صادر کرد.

میدل ایست نیوز: ستاد فرماندهی عملیات بصره دستور افزایش تدابیر امنیتی و ارسال نیروهای بیشتر به همه چاه‌ها و تأسیسات نفتی در این استان را صادر کرد.

به گزارش «الفرات نیوز»، سرتیپ علی عبدالحسین الماجدی، فرمانده ستاد عملیات بصره روز جمعه (11 ژوئن) با مقامات بلندپایه شرکت اکسان موبیل در چاه نفتی غرب قرنه و نمایندگانی از شرکت نفت بصره و مسئولان امنیتی مأمور حفاظت از این چاه نفتی دیدار کرد.

او در این دیدار تأکید کرد که وضعیت امنیتی استان بصره بسیار خوب است و مسائل جنبی تأثیری بر آن نخواهد نهاد و ستاد عملیات اشراف کامل امنیتی بر وضعیت استان دارد و جای نگرانی نیست.

الماجدی گفت که همه مردم عراق و بصره می‌دانند که چاه‌های نفت منبع اصلی درآمد کشور و ستون فقرات اقتصاد عراق است و افزود که مسئولان امنیتی چاه‌های نفت همگی از اهالی بصره هستند.

توسعه میدان نفتی قرنه با کنسرسیومی امضا شده که 60 درصد آن را شرکت اکسان موبیل و 25 درصد شرکت نفت ملی عراق و 15 درست شرکت رویال داچ به دست دارند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا