سرخط خبرهاسیاسی

عضو اتحادیه میهنی در کمیسیون دارایی عراق: بغداد اگر سهم اربیل از بودجه را این ماه نفرستد به دادگاه فدرال شکایت می‌کنیم

عضو اتحادیه میهنی کردستان بر لزوم اجرای بندهای مربوط به سهم اقلیم کردستان از قانون بودجه سال جاری 2021 میلادی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: کمیسیون دارایی پارلمان عراق بر لزوم اجرای بندهای مربوط به سهم اقلیم کردستان از قانون بودجه سال جاری 2021 میلادی تاکید کرد.

«شیروان میرزا»، عضو کمیسیون دارایی پارلمان عراق در گفت‌وگویی مطبوعاتی تصریح کرد: هیچ گونه مشکل یا مانعی برای اجرای بندهای مربوط به سهم اقلیم کردستان از بودجه فدرال سال 2021 باقی نمانده است.

این عضو اتحادیه میهنی کردستان افزود: اگر بندهای مربوط به سهم اقلیم کردستان از بودجه در ماه جاری اجرایی نشود، این امر نشانگر آن است که دولت فدرال خواهان اجرای این بندها نیست و قصد دارد تا اجرای آن را به تاخیر بیندازد.

میرزا اظهار داشت: اگر این بندها اجرایی نشود، دولت اقلیم کردستان می‌تواند به دادگاه فدرال مراجعه کند و شکایتی در آنجا مطرح کند زیرا بودجه قانون است و باید همه طرف‌ها آن را اجرا کنند.

هیات اقلیم کردستان عراق به ریاست «قباد طالبانی»، معاون نخست‌وزیر دولت محلی اقلیم در اوایل ماه جاری به بغداد سفر کرد و دیدارهای متعددی با دولت فدرال از جمله «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق برگزار کرد.

دولت اقلیم کردستان عراق یکشنبه گذشته از ارسال دو پرونده مربوط به هزینه‌های نفت اقلیم و درآمدهای غیر نقتی به بغداد خبر داد.

اربیل ماهانه به 895 میلیارد دینار برای پرداخت حقوق کارمندان بدون هیچ گونه قطعی نیاز دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا