خبر اولسیاسی

افزایش تنش میان حزب کارگران و حزب دموکرات کردستان

در پی تکرار حملات مسلحانه نیروهای پ‌ک‌ک در اقلیم کردستان عراق، تنش میان شبه‌نظامیان این حزب با حزب دموکرات کردستان شدت گرفته است.

میدل ایست نیوز: در پی تکرار حملات مسلحانه نیروهای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در اقلیم کردستان عراق، تنش میان شبه‌نظامیان این حزب با حزب دموکرات کردستان شدت گرفته است.

روز شنبه یگان‌های تازه‌ای از نیروهای پیشمرگه وارد منطقه جبل متین در استان دهوک، در مرز ترکیه، شدند و تلاش نیروهای پ‌ک‌ک برای جلوگیری از ورود این نیروهای تازه‌نفس به یکی از مهم‌ترین مراکز حضورشان شکست خورد.

حزب کارگران کردستان روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که در دو روز گذشته مواضعش در اقلیم کردستان هدف بمباران هوایی نیروهای ترکیه قرار گرفته است و افزود که حزب دموکرات در حال ساختن سنگرهای جدید و گشودن مسیرهای تازه در منطقه جبل متین است و اطلاعات مربوط مراکز حضور خود در این منطقه را به نیروهای ترکیه داده است.

این بیانیه افزوده که نیروهای پیشمرگه با نیروهای ترکیه در هماهنگی کامل‌اند و ساعاتی پس از ارائه اطلاعات درباره منطقه، محل حضور نیروهای پ‌ک‌ک هدف بمباران جنگنده‌های ترکیه قرار گرفت.

مقامات امنیتی اقلیم کردستان تأکید کرده‌اند که نیروهای پیشمرگه در صدد افزایش مناطق حضور خود هستند و برای پیشگیری از هرگونه حمله نیروهای پ‌ک‌ک، نیروهای رزمی خود را با سلاح‌های سنگین به چند منطقه اعزام کرده‌اند.

یک افسر در تیپ 80 نیروهای پیشمرگه که نخواسته نامش فاش شود تأکید کرد که هیچ برنامه‌ای برای جنگ با نیروهای پ‌ک‌ک وجود ندارد و افزایش حضور نیروهای پیشمرگه برای افزایش امنیت شهروندان ساکن این مناطق و جلوگیری از هرگونه تهدید ازجانب نیروهای پ‌ک‌ک است.

«سربست صبری»، فرماندار شهرک «کانی ماسی» در استان دهوک، خبر داد که بمباران‌ها و درگیری‌های اخیر در این شهرستان موجب تخریب گسترده و آتش‌سوزی 2هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شده و حجم خسارت‌ها یک میلیارد و 750 میلیون دینار (بیش از یک میلیون دلار) برآورد می‌شود، ضمن اینکه 5 روستا خالی از سکنه شده است.

همزمان رسانه‌های کردی از کشته شدن 4 تن در حمله هوایی به یک خودرو غیر نظامی در روستای هلشو در استان سلیمانیه خبر دادند. هویت جان باختگان این حادثه مشخص نشده است.

نیروهای ترکیه از ماه آوریل گذشته عملیات زمینی و هوایی علیه نیروهای حزب کارگران کردستان آغاز کردند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا