خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

دعوت رئیس جمهوری مصر از امیر قطر برای سفر به قاهره

وزارت امور خارجه مصر محتوای نامه «عبدالفتاح السیسی» به «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه مصر محتوای نامه «عبدالفتاح السیسی» به «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر را اعلام کرد.

در بیانیه دستگاه دیپلماسی مصر آمده است، در این نامه که از سوی «سامح شکری»، وزیر امور خارجه مصر در دوحه به امیر قطر تقدیم شد، بر اهمیت تداوم رایزنی‌ها و همکاری‌ها برای پیشبرد مناسبات میان دو کشور در مرحله آتی و تمایل برای استمرار گام‌های متقابل با هدف از سرگیری سازوکارهای مختلف همکاری دوجانبه در هماهنگی با روند مناسبات دو کشور و پیشرفت‌‌های ملموس به دست آمده در همه زمینه‌های مورد اختلاف در چارچوب توافق العلا تاکید شد.

وزارت امور خارجه مصر در پایان تاکید کرد: السیسی در این نامه از امیر قطر دعوت کرد تا در نزدیک‌ترین فرصت ممکن به قاهره سفر کند.

پیش از این، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر و «سامح شکری»، رئیس دستگاه دیپلماسی مصر در دوحه درباره تقویت همکاری دوجانبه و چشم اندازهای همکاری دوطرفه گفت وگو کرده بودند.

شکری که شب گذشته در نخستین سفرش به قطر وارد دوحه شد، پیامی از جانب «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر برای «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر آورد.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه مصر، وزرای امور خارجه دو کشور در مقر وزارت امور خارجه قطر و با حضور هیئت های دو کشور، مذاکره کردند.

وزیر امور خارجه قطر با انتشار توئیتی اعلام کرد در دیدار با همتای مصری خود به بررسی راه های تقویت همکاری دوجانبه و تحولات مثبت در روابط دوجانبه قطر و مصر، پرداخت.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با وزیر امور خارجه مصر و هیئت همراه او در دوحه، نسبت به نقش آفرینی این نشست در تقویت اقدامات مشترک میان کشورهای عربی ابراز امیدواری کرد.

در همین رابطه وزیر امور خارجه مصر به شبکه خبری الجزیره گفت: اراده سیاسی مشترکی نزد مصر و قطر برای حل اختلافات و بررسی چشم اندازهای همکاری وجود دارد.

وزیر امور خارجه مصر قرار است فردا در نشست مشورتی وزرای امور خارجه اتحادیه عرب هم شرکت کند.

مصر در نیمه سال 2017 روابط خود را با قطر قطع کرد اما در 5 ژانویه 2021 در شهر العلای عربستان، دو کشور بر سر از سرگیری روابط فیمابین توافق کردند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا