سرخط خبرهاسیاسی

وزیر برنامه‌ریزی اقلیم کردستان: بیش از 700 هزار آواره عراقی هنوز در اقلیم حضور دارند

وزیر برنامه‌ریزی دولت محلی اقلیم کردستان اعلام کرد بیش از 700 هزار آواره از مناطق و شهرهای مختلف عراق هنوز در اقلیم حضور دارند.

میدل ایست نیوز: «دارا رشید»، وزیر برنامه‌ریزی دولت محلی اقلیم کردستان اعلام کرد بیش از 700 هزار آواره از مناطق و شهرهای مختلف عراق هنوز در اقلیم حضور دارند.

رشید در تبیین گزارش بین‌المللی درباره تعداد جمعیت عراق گفت: شمار زیادی از پناهندگان و آوارگان از داخل و خارج از عراق رو به اقلیم آوردند و پس از سال 2014 میلادی بیش از یک میلیون و 500 هزار آواره و پناهنده وارد اراضی اقلیم کردستان شدند و این مساله بار سنگینی بر جامعه و دولت اقلیم کردستان تحمیل کرد.

وزیر برنامه‌ریزی دولت اقلیم کردستان اظهار داشت: بیش از 700 آواره عراقی هنوز در اقلیم کردستان حضور دارند و به شهرهای خود بازنگشته‌اند.

وی درباره سرشماری جمعیت سال آتی در عراق گفت: عراق پس از گذشت 18 سال از سقوط رژیم صدام، علیرغم اهمیت سرشماری جمعیت، این کار را نکرده است.

رشید در پایان گفت: عدم برگزاری سرشماری جمعیت، وزارت برنامه‌ریزی اقلیم کردستان را مجبور کرده تا از شیوه‌های دیگر برای آمارگیری رسمی استفاده کند.

براساس پژوهش های انجام شده، عراق در 2003 (سال سقوط رژیم صدام) جمعیتی بالغ بر 25 میلیون و 627 هزار نفر داشته كه جمعیت كردستان عراق بیش از 4 میلیون و 864 هزار نفر معادل 18.9 درصد كل جمعیت عراق بوده است.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا