سرخط خبرهاسیاسی

عراق از پهپاد برای حفاظت از خطوط انتقال برق استفاده می کند

وزارت کشور عراق اعلام کرد قصد دارد برای حفاظت از خطوط انتقال برق از پهپاد استفاده کند و به زودی قراردادی با شرکت چینی امضا خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت کشور عراق از اقداماتش برای حفاظت از خطوط انتقال برق خبر داد و اشاره کرد که از پهپاد برای این هدف استفاده خواهد شد.

«خالد المحنا»، سخنگوی وزارت کشور عراق به خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت: پلیس انرژی بخش ویژه ای مربوط به واحدهای ثابت و متغیر دارد و این اداره مسئول حفاظت از خطوط انتقال برق است.

المحنا با تاکید بر اینکه سعی می شود برای حفاظت از خطوط انتقال برق از پهپاد استفاده شود، به مذاکره با شرکت چینی در این خصوص علاوه بر حمایت بین المللی از عراق در این زمینه اشاره کرد.

سخنگوی وزارت کشور عراق گفت که به زودی قراردادی برای تامین پهپاد در جهت حفاظت از مرزها و خطوط انتقال برق و فرآورده های نفتی امضا خواهد شد.

پیش از این «احمد موسی»، سخنگوی وزارت برق عراق خبر داد که مکاتباتی با وزارت دفاع و کشور و نیروهای امنیتی برای تامین حفاظت لازم از برج های انتقال انرژی انجام شده است.

طی آخرین حادثه هدف قراردادن برج های انتقال برق، شب گذشته افراد ناشناس یک برج فشار قوی انتقال برق را با بمب منهدم کردند که موجب قطعی برق شد.

برای چهارمین هفته پی در پی حمله به برج های انتقال برق در مناطق شمال و شرق عراق، خسارت های زیادی برجای می گذارد و موجب قطعی برق برای چندین ساعت می شود.

این حملات به بحران جدیدی برای دولت عراق تبدیل شده است؛ دولتی که متعهد شده تلاش بسیاری برای تامین کافی برق در فصل تابستان کند فصلی که دمای هوا در آن به 50 درجه سانتیگراد می رسد.

معمولا حمله به برج های فشار قوی انجام می شود که انرژی را از ایران از طریق دیالی به مرکز کشور و بغداد علاوه بر سایر برج ها در کرکوک و صلاح الدین در شمال کشور انتقال می دهند.

همچنین بخوانید

جنگ اقتصادی داعش با عراقی‌ها با حمله به خطوط انتقال برق

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا