سرخط خبرهاسیاسی

کمیساریای حقوق بشر عراق: اقدام امریکا در بستن پایگاه های عراقی نقض آزادی بیان است

کمیساریای عالی حقوق بشر عراق بستن پایگاه های رسمی بدون آوردن هرگونه دلیلی را نقض آشکار حقوق بشر و آزادی بیان دانست.

میدل ایست نیوز: کمیساریای عالی حقوق بشر عراق با انتشار بیانیه‌ای رسمی خواستار اقدام سازمان اطلاع‌رسانی و وزارت خارجه عراق در برابر تصمیم وزارت دادگستری امریکا برای بستن پایگاه‌های اینترنتی عراقی شد.

«عقیل الموسوی»، رئیس این کمیساریا، با انتشار بیانیه‌ای بستن این پایگاه‌ها بدون آوردن هرگونه دلیلی را نقض آشکار حقوق بشر و خلاف ماده 19 بیانیه حقوق بشر که در آن بر آزادی بیان تأکید شده دانست.

وی از سازمان اطلاع‌رسانی عراق و وزارت خارجه خواست که با موضع‌گیری صریح برای نقض این تصمیم امریکا تلاش کنند و افزود که این اقدام خلاف حقوق بشر و امنیت ملی و نظم عمومی جهان است و حقوق بخش مهمی از جامعه عراق را نادیده می‌گیرد.

در این بیانیه از طرف‌های عراقی آسیب‌دیده از این تصمیم خواسته شده که به شکایت قضائی دست زنند و از دولت عراق نیز خواسته شده که فضای دیجیتال امن برای تضمین حقوق همگان به دور از هرگونه تبعیضی فراهم سازد.

کمیساریای حقوق بشر عراق تأکید کرده که آماده دریافت شکایت‌ها و پیگیری آنهاست.

روز گذشته وزارت دادگستری امریکا اعلام کرد که 33 پایگاه اینترنتی تابع سازمان صدای و سیمای اسلامی را از دسترس خارج کرده است.

در بیانیه رسمی این وزارتخانه آمده که این پایگاه ها دست به عملیات فضاسازی رسانه ای و فریب افکار عمومی زده بودند.

این بیانیه افزوده که دامین این پایگاه ها متعلق به یک شرکت امریکایی بوده که بدون توجه به تحریم های امریکا و بدون مجوز، دامین را در اختیار آنها نهاده است.

چند پایگاه خبری عراقی ازجمله الفرات نیوز، وابسته به جریان حکمت ملی عراق، نیز مشمول این تصمیم شدند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا