خبر اولسیاسی

هیات امنیتی جدیدی از اسرائیل برای رایزنی درباره تثبیت آتش‌بس و تبادل اسرا با حماس به مصر می رود

منابع مصری اعلام کردند یک هیئت امنیتی جدید از اسرائیل برای بیان دیدگاه دولت جدید این رژیم نسبت به تثبیت آتش بس و تبادل اسرا، طی هفته آتی به قاهره می رود.

میدل ایست نیوز: منابع مصری خاصی به «العربی الجدید» گفتند که یک هیئت امنیتی از اسرائیل هفته آتی به قاهره سفر خواهد کرد تا دیدگاه دولت جدید اسرائیل به نخست وزیری «نفتالی بنت» درخصوص پرونده اسرا، بازسازی نوار غزه و تثبیت آتش بس را منتقل کند.

پیش از این و در هفته گذشته یک هیئت امنیتی اسرائیلی به ریاست «نمرود شفر»، نائب رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل به قاهره رفته و با «عباس کامل»، مدیر سرویس اطلاعات عمومی مصر و «احمد عبدالخالق»، مسئول پرونده فلسطین دیدار کرده بود.

به گفته منابع مصری، این هیئت جدید که قرار است هفته آتی به قاهره برود، به مصر از تحولات جدید خبر خواهد داد تا طبیعتا آنها جنبش حماس و گروه های مقاومت فلسطین در غزه را از آن مطلع کنند.

منابع مذکور فاش کردند که تغییراتی در موضع اسرائیل حاصل شده است از جمله اینکه دولت بنت تمایل به تداوم آتش بس دارد و اسرائیل اصراری ندارد تبادل اسرا را به عملیات بازسازی غزه ربط دهد.

آنها همچنین از جنبه جدیدی از رایزنی ها بر سر تبادل اسرا خبر دادند و گفتند که طی رایزنی های اخیر حماس اشاره کرده که شمار بازداشت شدگان در نزد خود ممکن است بیش از 4 نفر باشد و چیزهایی دارد که برای اسرائیل مهم است.

پیش از این هیات امنیتی بلندپایه اسرائیل، سفر خود به قاهره را بدون پیشرفتی آشکار در مذاکرات غیر مستقیم با حماس به پایان برده بود.

منابع مصری در گفت‌وگو با العربی الجدید تاکید کرده بودند: هیات مصری از موضع‌گیری مشخص امتناع کرد و هدف‌شان از این سفر تنها اطلاع از دیدگاه طرف مصری و کمک به دولت جدید اسرائیل به ریاست «نفتالی بنت»، برای اتخاذ موضع رسمی در قبال پرونده نوار غزه بود.

«نفتالی بنت»، نخست‌وزیر اسرائیل پیشتر خطاب به رهبران حماس هشدار داده بود دولت وی سیاست جدیدی را در پیش خواهد گرفت و دیگر شلیک موشک‌ توسط گروه‌های فلسطینی را تحمل نخواهد کرد.

بنت اظهار داشت: نوار غزه از این بعد باید به سیاست‌های جدید عادت کند.

نخست‌وزیر اسرائیل در ادامه گفت: صبر ما تمام شده است، دشمنان ما به رسمیت نشناختن ما به عنوان دولتی یهودی در اراضی اسرائیلی ادامه می دهند.

وی در ادامه مجددا بر پایبندی دولت متبوعش به بازپس‌گیری دو سرباز اسرائیلی دربند نزد حماس تاکید کرد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا