اجتماعیسرخط خبرها

بازگشت بیش از 500 هزار خانواده آواره عراقی به مناطق اصلیشان

وزارت مهاجرت عراق از بازگشت بیش از 500 هزار خانواده عراقی به مناطق زندگیشان خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت مهاجرت و امور مهاجران عراق اعلام کرد که بیش از 500 هزار خانواده آواره به مناطق آزاد شده از دست گروه تروریستی داعش بازگشتند.

«علی عباس جهاگیر»، مدیرکل اداره امور شعبه های وزارت مهاجرت و امور مهاجران عراق در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: 577 هزار خانواده آواره به مناطق زندگی خود بازگشتند.

وی اشاره کرد که اخیرا 960 آواره به مناطق زندگیشان در صلاح الدین و موصل (مرکز نینوا) بازگشتند.

این مسئول در وزارت مهاجرت عراق بیان کرد که بخشی از آوارگان از اردوگاه الجدعه در جنوب موصل و بخشی از آنها از شهر سامراء و سایر مناطق به مناطق زندگی خود بازگشتند.

جهاگیر با اشاره به اینکه اردوگاه های اقلیم کردستان موضوع دیگریست و بستن آنها در شرایط کنونی امکان پذیر نیست، گفت که 16 اردوگاه در دهوک آوارگان شهر سنجار در غرب موصل را در خود جای داده است.

وی با بیان اینکه سطح خدمات در سنجار قابل قبول نیست و امکان بازگشت خانواده های آواره وجود ندارد، گفت که فرض بر این است وضعیت خدمات در سنجار برای تسهیل بازگشت آوارگان بهبود یابد.

در پی تسلط داعش در سال 2014 بر بخش های از عراق، بیش از 5 میلیون نفر از استان های نینوا، صلاح الدین، بخش از های از کرکوک، دیالی و الانبار مجبور به مهاجرت از مناطق زندگی خود شدند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا