خبر اولسیاسی

ائتلاف بین المللی: اگر عراق از ما بخواهد خارج می شویم

سخنگوی ائتلاف بین المللی تاکید کرد که نیروهای ائتلاف بنا به درخواست دولت عراق حضور دارند و اگر عراق بخواهد، کشور را ترک می کنند.

میدل ایست نیوز: «واین ماروتو»، سخنگوی ائتلاف بین المللی ضد داعش درباره آینده حضور این نیروها در عراق تاکید کرد که نیروهای ائتلاف بنا به درخواست دولت عراق حضور دارند و اگر عراق بخواهد، کشور را ترک می کنند.

وی در کنفرانسی مطبوعاتی مجددا بر پایبندی ائتلاف بین المللی به همکاری با عراق در مقابل حملات داعش و قانون شکنان به مواضع نیروهای خارجی تاکید کرد.

ماروتو گفت: ائتلاف بین المللی به همکاری نزدیک با شرکای عراقی خود برای مقابله با این حملات که به حاکمیت و ثبات عراق ضربه می زند و امنیت شهروندان غیرنظامی عراق را تهدید می کند، پایبند است.

وی با تاکید بر اینکه رهبران عراق به ائتلاف گفته اند که به حفاظت از تاسیسات دیپلماتیک، پایگاه ها و اماکن امنیتی میزبان نیروهای ائتلاف پایبند هستند، گفت: قانون شکنان زمانی که به تاسیسات ائتلاف بین المللی در عراق حمله می کنند، در واقع به نیروهای امنیتی عراق و ملت عراق حمله کرده اند.

سخنگوی ائتلاف بین المللی در پایان با تحسین عملکرد نیروهای امنیتی عراق تصریح کرد: نیروهای امنیتی عراق پیشرفت قابل ملاحظه ای در جنگ با داعش داشتند که این مساله کمک کرد نیروهای امریکا از 5 هزار نفر به 2 هزار و 500 نفر در حال حاضر کاهش یابد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا