اقتصادیسرخط خبرها

درآمد گذرگاه های مرزی عراق در 6 ماهه نخست امسال به 376 میلیون دلار رسید

رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق، خبر داد که حجم درآمدهای گمرکی در گذرگاه‌های مرزی در 6 ماه نخست امسال به 553 میلیارد دینار رسیده است.

میدل ایست نیوز: «عمر الوائلی»، رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق، خبر داد که حجم درآمدهای گمرکی در گذرگاه‌های مرزی در 6 ماه نخست امسال به 553 میلیارد دینار (حدود 376 میلیون دلار) رسیده است.

او گفت که با تشدید نظارت بر گذرگاه‌های مرزی و اجرای سامانه الکترونیک متمرکز در این گذرگاه‌ها، حجم درآمدهای این گذرگاه‌ها از 1/1/2021 تا 15/6/2021 معادل 553 میلیارد دینار بوده است.

الوائلی افزود که حجم این درآمدها در مدت مشابه سال 2020 معادل 478 میلیارد دینار بوده است و این به معنای افزایش 75 میلیارد دیناری درآمدهاست.

او گفت که با وجود کاهش مبادلات مرزی به سبب کرونا و نیز برخی فشارها که حتی به تهدید و ارعاب کارکنان این سازمان نیز کشیده شد این سازمان به مسئولیت خود در این عرصه با شایستگی ادامه داده است.

رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق تأکید کرد که این سازمان در سال گذشته دستاوردهای خوبی داشته و به افزایش درآمد خزانه کشور کمک کرده و به فساد در گذرگاه‌های مرزی کشور پایان داده است و افزود که این همه تحت اشراف مستقیم شخص نخست‌وزیر بوده است.

تغییر گسترده در نحوه مدیریت گذرگاه‌های مرزی و پایان دادن به فساد در این گذرگاه‌ها از نخستین اقداماتی بود که مصطفی الکاظمی پس از انتخابات به نخست‌وزیری آغاز کرد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا