سرخط خبرهاسیاسی

اقامه دعوا علیه سه وزیر سابق و احضار «حسان دیاب» برای بازپرسی در پرونده انفجار بندر بیروت

بازپرس ویژه پرونده انفجار بندر بیروت پس از شنیدن اظهارات شهود، در نظر دارد نخست‌وزیر مستعفی و شماری از وزرای کابینه وی را مورد بازپرسی قرار دهد.

میدل ایست نیوز: بازپرس ویژه پرونده انفجار بندر بیروت پس از شنیدن اظهارات شهود، در نظر دارد نخست‌وزیر مستعفی و شماری از وزرای کابینه وی را مورد بازپرسی قرار دهد.

قاضی «طارق بیطار»، بازپرس ویژه پرونده انفجار بندر بیروت، در گفت وگو با خبرنگاران گفت که زمان بازپرسی از «حسان دیاب»، نخست‌وزیر مستعفی لبنان، تعیین شده اما آن را به رسانه‌ها نمی‌گوید.

او همچنین از ارسال نامه‌ای به مجلس برای رفع مصونیت از وزرای سابق دارایی، کار، و کشور به منظور اقامه دعوی قضائی علیه آنها به اتهام «ارتکاب جرم با قصد احتمالی قتل» و «کوتاهی در مسئولیت» خبر داد و تأکید کرد که آنها از وجود این حجم از نیترات آمونیوم و خطر انفجار آن در بندر بیروت مطلع بوده‌اند اما هیچ کاری برای کاهش خطر انفجار انجام نداده‌اند.

پیش از این قاضی صوان که درخواست بازپرسی مشابهی را صادر کرده بود، در پی نارضایتی نیروهای سیاسی لبنان از بازپرسی این پرونده کنار گذاشته شد. اقدامی که با خشم نهادهای حقوقی و فعالان مدنی لبنانی مواجه شد.

انفجار بندر بیروت در 4 اوت 2020 موجب کشته شدن بیش از 200 تن و زخمی شدن 6500 تن و ویرانی مناطق بزرگی از بیروت شد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا