سرخط خبرهاسیاسی

هشدار نسبت به سیاست بحرین در قتل خاموش مخالفان در زندان

جنبش آزادی‌ و دموکراسی در بحرین (حق) دولت بحرین را به پیش گرفتن سیاست قتل خاموش «حسن مشیمع» دبیر کل این جنبش متهم کرد.

میدل ایست نیوز: جنبش آزادی‌ و دموکراسی در بحرین (حق) با انتشار بیانیه‌ای رسمی دولت بحرین را به پیش گرفتن سیاست قتل خاموش «حسن مشیمع» دبیر کل این جنبش متهم کرد.

این بیانیه پس از انتشار یک فایل صوتی از مشیمع، چهره شاخص اپوزیسیون سوریه، که در زندان «جو» به سرمی‌برد منتشر شده که در آن از بی توجهی به وضعیت درمانی وی و جلوگیری از مراجعه اش به پزشک با وجود درخواست‌های مکررش سخن می‌گوید.

مشیمع (73 ساله) تأکید می‌کند که با پزشک خود در زندان صحبت کرده و به وی گفته که سیاست قتل خاموش در قبال وی اجرا می‌شود و به درمان و کنترل بیماری‌های متعدد وی توجهی نمی‌شود و فقط به وی داروهای مسکن داده می‌شود.

مشیمع به اتهام «تلاش برای سرنگونی حکومت» و نقشی که در اعتراضات 2011 بحرین داشت به حبس ابد محکوم شده است.

جنبش حق در واکنش به انتشار این فایل صوتی تأکید کرده که این دومین فایل صوتی از این زندانی بحرینی است و افزوده که این فایل به‌روشنی نشان می‌دهد که مشیمع در وضعیت ناگواری به سر می‌برد و مقامات امنیتی عمدا به وضعیت سلامتی وی بی توجهی می‌کنند.

در این بیانیه از جامعه بین‌الملل خواسته شده که دولت بحرین را برای تأمین سلامت دبیر کل این جنبش و دیگر زندانیان بحرینی تحت فشار قرار دهند.

جنبش حق از دولت بحرین خواسته که دبیر کل این جنبش و دیگر زندانیان سیاسی را فورا و بدون قید و شرط آزاد کنند و به سیاست مرگ خاموش و محرومیت از درمان در زندان‌ها پایان دهند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا