اقتصادیسرخط خبرها

فاز دوم طرح صندوق اجتماعی توسعه برای مبارزه با فقر با حمایت بانک جهانی در 15 استان عراق اجرا می شود

وزارت برنامه‌ریزی عراق خبر داد که طرح‌های صندوق اجتماعی توسعه در چارچوب طرح راهبردی مبارزه با فقر در عراق در 15 استان این کشور اجرا خواهد شد.

میدل ایست نیوز: وزارت برنامه‌ریزی عراق خبر داد که طرح‌های صندوق اجتماعی توسعه در چارچوب طرح راهبردی مبارزه با فقر در عراق در 15 استان این کشور اجرا خواهد شد.

«عبدالزهره الهنداوی»، سخنگوی رسمی وزارت برنامه‌ریزی عراق، گفت که صندوق اجتماعی توسعه طرحی است که این وزارتخانه در سال 2016 در چارچوب طرح راهبردی مبارزه با فقر در عراق پیشنهاد کرد و اجرای آن از سال 2018 آغاز شد.

او در توضیح این طرح گفت که این طرح شامل اجرای پروژه‌های مانند کشیدن شبکه برق و لوله‌کشی آب و ساخت مدارس و خیابان‌ها توسط شرکت‌های معتبر می‌شود.

وی افزود که قرار است این طرح در سه فاز به مدت 5 سال با وام 300 میلیون دلاری بانک جهانی اجرا شود و هدف از آن بهبود وضعیت خدمات در روستاهای دورافتاده و فاقد خدمات شهری است.

الهنداوی گفت که این وزارتخانه در فاز اول این طرح که در سه استان دهوک و المثنی (مرکز آن: سماوه) و صلاح‌الدین (مرکز آن: تکریت) اجرا شد توانست با موفقیت 60 پروژه عمرانی را در 10 روستا اجرا کند که شامل ساخت مدرسه و کشیدن خط برق و ساخت منابع آبی و کشیدن جاده و راه می‌شد.

او افزود که فاز دوم این طرح شامل 8 استان یعنی استان‌های بغداد، دیوانیه، انبار، نینوا، ذی‌قار، میسان، سلیمانیه، و بابل می‌شود.

به گفته این مقام وزارت برنامه‌ریزی عراق، پروژه‌ها در این فاز توسط خود ساکنان محلی و پس از تشکیل گروه‌های محلی انتخاب می‌شود.

وی خبر داد که این وزارتخانه از اوایل ماه گذشته تیم‌های میدانی در این استان‌ها تشکیل داده که شامل کارکنان وزارت برنامه‌ریزی و سازمان آمار می‌شود و این تیم‌ها طی بازدید میدانی از مناطق روستایی در این استان‌ها با ساکنان محلی دیدار و درباره این پروژه و سازوکار انتخاب پروژه‌ها و نقش ساکنان محلی در اجرای آن توضیح داده‌اند.

الهنداوی گفت که این وزارتخانه در حال حاضر مشغول تعیین پروژه‌ها و تدارک برنامه‌های لازم برای اجرای فاز سوم طرح در استان‌های کربلا و نجف و کرکوک و بصره و اربیل و واسط و دیالی است.

منبع
یس عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا