خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

«پ ک ک» استحکامات جدید در منطقه کوهستان سنجار ایجاد می کند

عناصر پ ک ک با توجه به احتمال حملات هوایی ترکیه، استحکامات و مخفیگاه های جدیدی در منطقه کوهستان سنجار احداث و حفر می کنند.

میدل ایست نیوز: مقامات محلی در اقلیم کردستان عراق فاش کردند که عناصر حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در پی احتمال حملات هوایی ترکیه، استحکامات بیشتری را در منطقه کوهستان سنجار واقع در 110 کیلومتری غرب موصل ایجاد کردند.

این درحالیست که «محما خلیل»، فرماندار سنجار، حزب کارگران کردستان را به دست داشتن در ربودن افراد کم سن و سال با هدف استفاده نظامی از آنها متهم کرده است.

وی در گفت وگویی با یک شبکه تلویزیونی محلی گفت: عناصر حزب کارگران کردستان اخیرا صدها کودک ایزدی در سنجار را ربوده و به اردوگاه های داخل و خارج عراق منتقل کرده است تا از آنها برای اهداف نظامی استفاده کند.

احداث مخفیگاه های جدید

یک مسئول در تیپ 80 نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان به العربی الجدید گفت: عناصر حزب کارگران کردستان طی هفته های گذشته کارگرانی را برای حفاری از طریق مرزهای سوریه و با همکاری نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) به عراق آورده است تا مخفیگاه های جدید برای خود در منطقه کوهستان سنجار احداث کند.

وی عناصر پ ک ک را متهم کرد که سعی دارند کوهستان سنجار را همانند کوهستان قندیل به پناهگاه خود برای فعالیت در عراق تبدیل کنند و اقدامات آنها برای ایجاد استحکامات بیشتر را در راستای احتمال حملات هوایی ترکیه به آنها دانست.

این مسئول نظامی در پیشمرگه با اشاره به اینکه در کمتر از یک ماه سه سایت جدید نظامی در دشت جنوبی کوهستان سنجار حفر شده است، گفت که نیروهای عراق در مناطق محدودی از سنجار و نه در همه مناطق از جمله کوهستان سنجار حضور دارند.

رسانه های عراقی در 2 ژوئیه فاش کردند که جنگنده هایی که احتمالا متعلق به ترکیه بود، «سرحد شنکالی»، از سران حزب کارگران کردستان را در منطقه کوهستان سنجار در حین عبور با خودرویش هدف قرار دادند و احتمال می رود که در این حمله به همراه همراهانش کشته شده باشد.

5 کشته در حمله ترکیه به کوهستان متین

از طرفی دیگر یک مسئول محلی در شهر مرزی دهوک از کشته شدن دست کم 5 عضو پ ک ک در حمله ترکیه به پناهگاه آنها در کوهستان متین در شهر العمادیه خبر داد.

به گفته این مسئول محلی در گفت وگویی با العربی الجدید، به نظر می رسد ترکیه در این حمله انبار اسلحه و مقر حزب کارگران را هدف قرار داده چرا که پس از حمله انفجارهایی به مدت یک ساعت به وقوع می پیوست.

گفتنی است نیروهای ترکیه از 23 آوریل امسال، دور جدیدی از عملیات زمینی و هوایی خود علیه پ ک ک را در مناطق مرزی عراق آغاز کرده اند.

ترکیه در دو عملیات پنجه برق و پنجه صاعقه مناطق حضور عناصر پ ک ک از جمله العمادیه، زاخو، جبل متین، افاشین، باسیان، جبل کیسته و الزاب را هدف حمله قرار می دهد.

درگیری و جنگ ترکیه و پ ک ک در شمال عراق موجب شده است بسیاری از ساکنان این مناطق، مهاجرت کرده و خواستار دور کردن جنگ از مناطق مسکونی‌شان شوند.

اقلیم کردستان اخیرا اعلام کرد در پی درگیری و جنگ بین نیروهای ارتش ترکیه و عناصر حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در شمال عراق، 1500 نفر آواره و 22 روستا خالی از سکنه شدند.

حزب کارگران کردستان بیش از 30 سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا مبارزه می ‌کند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا