سرخط خبرهاسیاسی

دادستانی اردن ادعای «باسم عوض الله» درباره شکنجه شدنش را رد کرد

رئیس دربار سابق اردن و متهم اول پرونده حوادث امنیتی در این کشور، دستگاه‌های امنیتی اردن را متهم کرد که او را شکنجه کرده‌اند.

میدل ایست نیوز: «باسم عوض‌الله»، رئیس دربار سابق اردن و متهم اول پرونده حوادث امنیتی در این کشور، دستگاه‌های امنیتی اردن را متهم کرد که او را شکنجه کرده‌اند.

«مایکل سولیوان»، دادستان سابق امریکایی که ازطرف خانواده عوض‌الله مأمور وکالت وی شده، گفت که او در دوره بازداشت شکنجه شده ضمن آینکه برگزاری دادگاهی پشت درهای بسته مطلقا عادلانه نیست.

این اظهارات در حالی مطرح شده که قرار است امروز (دوشنبه 12 ژوئیه) دادگاه امنیتی اردن احکام متهمان این پرونده را صادر کند.

از سوی دیگر، طرح موضوع شکنجه در زمانی مطرح می‌شود که ملک عبدالله، پادشاه اردن، به امریکا سفر کرده و قرار است در 19 ژوئیه با «جو بایدن»، رئیس جمهوری امریکا، دیدار کند.

گفتنی است که عوض الله علاوه بر تابعیت اردنی، تابعیت امریکا و عربستان را هم دارد.

دولت اردن اتهام شکنجه یا بدرفتاری با متهمان این پرونده را رد کرده است.

مدیر کل دادگاه امنیتی اردن نیز اتهام ناعادلانه بودن دادگاه را رد و تأکید کرده که محاکمه عوض‌الله کاملا عادلانه و مطابق قوانین اردن بوده است.

دفتر این مقام اردنی در بیانیه‌ای تأکید کرد که عوض الله «مطلقا در معرض هیچ گونه بدرفتاری نبوده و ادعای او درباره اینکه شکنجه شده بی اساس است».

دادگاه متهمان این پرونده که در رسانه‌های اردن از آن به «فتنه» یاد می‌شود فقط 6 جلسه بود و قرار است احکام متهمان امروز صادر شود.

این دادگاه درخواست‌های وکلای متهمان درباره حضور برخی مقامات اردنی ازجمله حمزة بن الحسین، ولیعهد سابق اردن و از چهره‌های اصلی پرونده، به عنوان شاهد در دادگاه را رد کرد.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا