اجتماعیخبر اولسرخط خبرهاسیاسی

الکاظمی: تکرار فجایع نشان دهنده اختلال در نظام مدیریتی است/ هر گام دولت برای اصلاح با کارشکنی مواجه می شود

نخست وزیر عراق، تأکید کرد که تکرار فجایعی مانند آتش سوزی در بیمارستان ها نشان دهنده اختلال ساختاری در نظام مدیریتی کشور است.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، تأکید کرد که تکرار فجایعی مانند آتش سوزی در بیمارستان ها نشان دهنده اختلال ساختاری در نظام مدیریتی کشور است.

براساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق وی عصر امروز در جلسه هیئت دولت عراق با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین(ع) در ناصریه تأکید کرد که این حادثه زخمی عمیق در وجدان ملت عراق به جای گذاشته است.

او گفت که تکرار این‌گونه فجایع در ماه‌های اخیر و همراهی آن با بحران‌های بزرگی مانند بحران اقتصادی و بحران‌هایی مانند حمله به دکل‌های برق و خاموش کردن شبکه برق کشور و تلاش برخی برای برهم زدن امنیت و ایجاد آشوب و جلوگیری از عمل شدن تصمیمات ملی عراقی مسئولیت دولت را مضاعف می‌کند.

الکاظمی تأکید کرد این حادثه نشان‌دهنده اختلال ساختاری در نظام مدیریتی کشور است که در آن اشکالات شناسایی و پیگیری نمی‌شود و مردم قربانی می‌شوند و افزود که آغاز عملیات اصلاحات فراگیر مدیریتی بیش از هر زمان ضرورت یافته و نخستین گام در این مسیر آن است که فعالیت مدیریتی از عملکرد سیاسی جدا شود.

او تأکید کرد که این حجم از اهمال‌کاری یا اقدام عامدانه یا غیر عامدانه که فاجعه‌ای در این سطح به جای می‌گذارد معقول نیست و نتایج تحقیقات به شناسایی مقصران می‌انجامد و ابراز امیدواری کرد که هیچ کوتاهی عامدانه‌ای در میان نباشد.

نخست وزیر عراق گفت: به خدا میهن پرستی ما اجازه نمی‌دهد که یک عراقی برای رسیدن به یک هدف سیاسی برادرش را بکشد و لعنت بر هر منفعت یا منصبی که باعث شود انسان خون برادرش را کم‌ارزش بشمرد یا بخواهد به جایی برسد که دکل برق را منفجر کند تا نظر خودش را ثابت کند یا کسانی را که برای میهنشان تلاش می‌کنند به شکست بکشاند.

او گفت که هیچ تسامحی با مفسدان در هر مقامی که باشند و به هر جایی وابسته باشند انجام نخواهد شد.

مصطفی الکاظمی همچنین خبر داد که نامزد پیشنهادی وزارت بهداشت را به مجلس معرفی کرده تا این وزارتخانه تا مدت طولانی بدون وزیر نباشد.

او گفت که کمیته حقیقت‌یاب درباره حادثه شب گذشته بیمارستان ناصریه ظرف یک هفته گزارش خود را خواهد داد و با مقصران در چارچوب قانون برخوردی سخت خواهد شد.

نخست وزیر عراق گفت: مـتأسفانه گام‌هایی که دولت برای اصلاحات و مبارزه با فساد برمی‌دارد با کارشکنی سازمان‌دهی شده و جوسازی منفی رسانه‌ای مواجه می‌شود و افزود که هدف از این اقدامات ناکام گذاشته اصلاحات و بد جلوه دادن آن است اما ما در مسیر هدفمان که خدمت به ملت عراق است پیش خواهیم رفت.

براساس تازه ترین آمارها حادثه آتش سوزی در بیمارستان امام حسین(ع) در شهر ناصریه 92 کشته در پی داشته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا