اجتماعیخبر اولسرخط خبرها

موافقت ستاد کرونای ایران با برقراری سفر عتبات به صورت هوایی

با ابلاغیه وزارت بهداشت عراق درخصوص پذیرش زائران ایرانی، ستاد مقابله با کرونای ایران نیز با تشرف زائران به عتبات با رعایت نکات بهداشتی به صورت هوایی موافقت کرد.

میدل ایست نیوز: ستاد مقابله با کرونای ایران با برقراری سفر هوایی به عتبات با رعایت مسائل بهداشتی موافقت کرد.

پس از ابلاغیه وزارت بهداشت عراق برای پذیرش زائران ایرانی، ستاد مقابله با کرونای ایران نیز با تشرف زائران به عتبات با رعایت نکات بهداشتی و محدود و البته به صورت هوایی موافقت کرد و به این ترتیب سفر به عتبات به زودی از سرگرفته می‌شود.

براساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق در راستای تقویت گردشگری دینی در این کشور، هر زائری که وارد عراق می‌شود باید با هزینه خود در فرودگاه‌های بغداد و نجف اشرف آزمایش PCR بدهد و در صورت مثبت بودن آزمایش وارد قرنطینه شود.

همچنین زایران بیشتر از 7 روز اجازه ماندن در خاک عراق را ندارند.

این بیانیه درباره صدور روادید برای زایران تأکید کرده که زایران باید به صورت گروه‌های حداقل 5 نفره و با ضمانت یک شرکت گردشگری مورد تأیید سازمان گردشگری عراق درخواست روادید بدهند و شرکت مزبور موظف به تنظیم برنامه کامل برای زایران شامل آزمایش، تردد در عراق، رزرو محل اقامت، تأمین غذا و بهداشت است.

برای افراد کم‌تر از گروه 5 نفره هم درصورتی که قبلا در هتل‌های درجه یک یا ممتاز رزرو کرده باشند، روادید صادر می‌شود.

این بیانیه افزوده که گروه‌های گردشگر 5 نفر به بالا درصورتی که با خطوط هوایی العراقیه وارد فرودگاه‌های بغداد یا نجف اشرف شوند، ویزای فرودگاهی دریافت می‌کنند.

منبع
خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا