سرخط خبرهاسیاسی

رئیس اتحادیه هتل داران، سفیر اسرائیل در ابوظبی شد

«امیر حایک»، رئیس اتحادیه هتل‌داران و رئیس اتحادیه صاحبان صنایع اسرائیل، به عنوان سفیر اسرائیل در ابوظبی منصوب شده است.

میدل ایست نیوز: وزیر خارجه اسرائیل اعلام کرد که «امیر حایک»، رئیس اتحادیه هتل‌داران و رئیس اتحادیه صاحبان صنایع اسرائیل، به عنوان سفیر اسرائیل در ابوظبی منصوب شده است.

حایک جانشین «ایتان نائیه»، دیپلمات اسرائیلی، می‌شود که به مدت 6 ماه کاردار سفارت اسرائیل در امارات بود و برای افتتاح این سفارتخانه فعالیت کرد.

حایک پیش از این مدیر کل وزارت صنایع و بازرگانی و رئیس اتحادیه صاحبان صنایع اسرائیل بوده و اساسا تجربه اقتصادی دارد و چندان با مسائل سیاسی و امنیتی مانند پرونده‌های ایران و فلسطین آشنا دانسته نمی‌شود.

ازسوی دیگر، به گفته ناظران انتخاب این شخصیت ازجانب «یائیر لاپید»، وزیر امور خارجه اسرائیل، حامل این پیام به امارات است که وی یکی از نزدیک‌ترین افراد به خود را به سفارت در ابوظبی انتخاب کرده است.

در بیانیه رسمی وزارت امور خارجه اسرائیل درباره انتخاب حایک آمده که وی تجربه و شناخت عمیقی از مسائل اقتصادی و فرصت‌های اقتصادی مشترک با امارات دارد و چهره مناسب برای برقرار پل ارتباط میان اسرائیل و امارات است.

حایک نیز پس از انتخابش به این سمت گفت که «امارات یک دنیا فرصت‌های اقتصادی است و این مسئولیت مهم و مؤثری برای من است و کارهای زیادی برای انجام دادن خواهیم داشت».

ابوظبی در فوریه گذشته محمد محمود آل خاجه را به سفارت خود در اسرائیل منصوب کرد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا