سرخط خبرهاسیاسی

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق حمله پهپادی به انبار مهمات لشکر امام علی (ع) را تکذیب کرد

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق با صدور بیانیه ای حمله پهپادی به اردوگاه الدیوک لشکر امام علی (ع) در نجف اشرف را تکذیب کرد.

میدل ایست نیوز: واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق خبر داد که ستاد عملیات مشترک عراق در پی انفجار در انبار مهمات یکی از گروه های الحشد الشعبی، کمیته تحقیقات برای اطلاع از جزئیات این حادثه تشکیل داد.

در بیانیه واحد اطلاع رسانی امنیتی آمده است: کمیته تحقیقاتی در پی انفجار انبار مهمات لشکر امام علی در الحشد الشعبی در استان نجف اشرف، برای بررسی دلایل انفجار و مشخص کردن مسئولیت ها و اتخاذ اقدامات قانونی در خصوص هرگونه تقصیر تشکیل شد.

در ادامه بیانیه آمده است: کارشناسان فنی در محل حادثه مشخص کردند که انفجار ناشی از بد انبار شدن مهمات همراه با افزایش شدید گرمای هوا بوده است و تیم های دفاع مدنی در حال حاضر در محل حادثه هستند و سامانه های پدافند هوایی نیز هیچ گونه پهپاد یا شی دیگری را در محل حادثه رصد نکردند.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق اشاره کرد که «مصطفی الکاظمی»، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق پیش از این و در پی حوادث مشابه انفجار در انبارها، دستور داده بود که انبارهای سلاح بازبینی شوند و استاندارهای رسمی و درست در روند انبار کردن در همه اردوگاه ها برای حفاظت از جان شهروندان و سلامت اسلحه و مهمات و نیروهای مسلح اجرایی شود.

این درحالیست که لشکر امام علی (ع) پیشتر در دو بیانیه تاکید کرده بود که انفجار در اردوگاه الدیوک در پی حمله پهپادی صورت گرفته است.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا