خبر اولسرخط خبرها

سخنگوی نظامی الکاظمی: ادامه جنگ با داعش اطلاعاتی خواهد بود و نیازی به نیروی رزمی خارجی نداریم

یحیی رسول ضمن تأکید بر بی نیازی کامل از نیروهای رزمی خارجی گفت که عراق برای مبارزه با تروریسم نیازمند مبادله اطلاعات با ائتلاف بین‌المللی است.

میدل ایست نیوز: سرلشکر «یحیی رسول»، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، تأکید کرد که عراق هیچ نیازی به نیروهای رزمی خارجی در خاک خود ندارد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، رسول ضمن تأکید بر بی نیازی کامل عراق از نیروهای رزمی خارجی گفت که عراق برای مبارزه با تروریسم نیازمند مبادله اطلاعات با ائتلاف بین‌المللی است.

وی افزود که ادامه کارزار با تروریست‌های داعش به صورت اطلاعاتی خواهد بود و افزود که عراق برای تقویت توان نظامی نیروهای مسلح خود تلاش می‌کند.

سرلشکر یحیی رسول روز گذشته طی اظهاراتی اعلام کرد رابطه بغداد با ائتلاف بین‌المللی مبتنی بر سه پرونده خواهد بود.

سخنگوی نظامی الکاظمی گفت: همه آن چیزی که عراق از ائتلاف بین‌المللی نیاز دارد، این است که رابطه جدید مبتنی بر شراکت و همکاری در موضوع مبارزه با تروریسم، حمایت از نیروهای مسلح عراق از طریق آموزش، تجهیز و تسلیح و تلاش اطلاعاتی و امنیتی است.

وی گفت: تروریسم هنوز خطر به شمار می رود و در مناطق شمال شرق سوریه حضوری پررنگ دارد.

در بیانیه پایانی مشترک عراق و امریکا در پایان دور چهارم گفت‌وگوی راهبردی دو کشور که به ریاست وزرای خارجه عراق و امریکا برگزار شد، تأکید شده که روابط امنیتی بغداد و واشنگتن کاملاً به عرصه مستشاری و آموزش و همکاری امنیتی و تبادل اطلاعات منتقل می‌شود و تا 31 دسامبر 2021 هیچ گونه حضور نیروهای رزمی امریکا در عراق وجود نخواهد داشت.

این بیانیه که دوشنبه شب منتشر شد افزوده که پایگاه‌های نظامی میزبان نیروهای امریکایی و ائتلاف بین‌المللی پایگاه‌های عراقی است که براساس قوانین عراق اداره می‌شود و این پایگاه‌ها امریکایی یا متعلق به ائتلاف بین‌المللی نیست و حضور همه نیروهای خارجی فقط برای حمایت از دولت عراق در جنگ با داعش است.

در این بیانیه تأکید شده که امریکا به حمایت خود از نیروهای امنیتی عراق برای تقویت توانایی آنها در رویارویی با تهدیدها ادامه می‌دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا