خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

رایزنی صالح و الکاظمی درباره نتایج گفت‌وگوهای راهبردی با امریکا و انتخابات آتی

رئیس جمهوری عراق در کاخ السلام بغداد با «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق در کاخ السلام بغداد با «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره تحولات سیاسی، امنیتی، بهداشتی و اقتصادی عراق گفت‌وگو کردند و الکاظمی در ادامه صالح را در جریان نتایج سفر رسمی اخیرش به ایالات متحده امریکا و خروجی گفت‌وگوهای راهبردی قرار داد.

رئیس جمهوری عراق ضمن تمجید از نتایج گفت‌وگوهای راهبردی با امریکا و تلاش‌های پررنگ الکاظمی و تیم مذاکره‌کننده در این باره، اظهار داشت: هم‌افزایی و همکاری گروه‌های ملی برای تحقق ثبات و تقویت حاکمیت عراق و منافع عالی کشور حائز اهمیت است.

دو طرف در این دیدار بر اهمیت حفظ امنیت و ثبات شهروندان و تعقیب عناصر باقی مانده داعش که در تلاش برای برهم زدن امنیت در برخی شهرها هستند، تاکید کردند و بر لزوم حمایت از نیروهای امنیتی در انجام ماموریت‌شان اشاره کردند.

صالح و الکاظمی در پایان بر اهمیت انتخابات آتی و برگزاری آن در موعد مقرر در ماه اکتبر آتی و تامین همه اقدامات لازم برای تضمین معیارهای سلامت و عدالت در مراحل مختلف برگزاری در راستای تحقق مشارکت گسترده و اراده واقعی رای‌دهندگان در انتخاب نمایندگان‌شان به دور از تقلب و دست‌اندازی به صندوق‌های رای تاکید کردند.

منبع
سایت ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا