سرخط خبرهاسیاسی

بمباران ترکیه، عامل خالی از سکنه شدن حدود 20 روستا در دهوک

یک عضو شورای محلی شهر العمادیه در دهوک گفت که تداوم بمباران روستاهای منطقه توسط ترکیه، منجر به خالی از سکنه شدن حدود 20 روستا شده است.

میدل ایست نیوز: «عمر السورچی»، عضو شورای محلی شهر مرزی العمادیه در استان دهوک اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که در پی بمباران دهوک توسط ترکیه، نزدیک به 20 روستا در استان که اکثرشان مشغول به زراعت بودند، خالی از سکنه شدند.

السورچی در گفت وگویی با پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت: تداوم بمباران مناطق ناحیه کانی ماسی در العمادیه و زاخو مهاجرت اجباری ساکنان روستاهای منطقه را منجر شده است.

وی افزود: نزدیک به 20 روستا به علت بمباران های ترکیه از سکنه خالی شدند که شمار ساکنان آن چیزی حدود هزار نفر بود.

این عضو شورای محلی شهر العمادیه اشاره کرد که اکثریت روستاهایی که خالی از سکنه شدند، روستاهای مشغول به زراعت بودند که کردستان در تامین محصولات کشاورزی به آنها وابسته بود.

ترکیه در دو عملیات پنجه برق و پنجه صاعقه مناطق حضور عناصر پ.ک.ک از جمله العمادیه، زاخو، جبل متین، افاشین، باسیان، جبل کیسته و الزاب را هدف حمله قرار می دهد.

درگیری و جنگ ترکیه و پ.ک.ک در شمال عراق موجب شده است بسیاری از ساکنان این مناطق، مهاجرت کرده و خواستار دور کردن جنگ از مناطق مسکونی‌شان شوند.

اقلیم کردستان اخیرا اعلام کرد در پی درگیری و جنگ بین نیروهای ارتش ترکیه و عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شمال عراق، 1500 نفر آواره و 22 روستا خالی از سکنه شدند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا